konstigalilian -

En solig promenad i Cape May.

Det var inte bara havet och stranden jag passade på att njuta av under min promenad genom Cape May. 

Jag passade på att njuta av allt jag såg. 

Och tack Gud för kameror. 

För tänk så bra att ni också kan få se lite av det jag såg genom dessa fotografier. 

Det är såklart bara en bråkdel av allt men bättre det än inget alls, eller hur! 

Jag tyckte att det var så fint att en val och några delfiner fick pryda en tegelvägg. 

Shoppinggatorna i Cape May är sommar-mysiga. 

Det finns många fina små butiker som både är fina på utsidan och insidan. 

Så fanns där ett galleri som jag besökte förstås. Där inne var det mest bilder på vyer av hav, passande nog. 

Hej Hej säger badankorna i fönstret. 

Jag hade hört talas om att det skulle finnas en svensk affär och när jag fick syn på den kunde jag förstås inte annat än gå in och kika. 

Gullig skylt som nog får resten av världen att undra över svensk kultur. En målad häst liksom. 

Inne i butiken såldes det allt möjligt krimskrams. Mycket virkat och broderat, dalahästar, glas från Kosta Boda och så där. Nog för att i stort sett allt där var svenskt men jag hoppas för allt i världen inte att övriga världen ser Sverige som ett krimskrams land. Vi är ett land med stil. Eller hur folket! 

Konst, mat, kärlek, resor och yoga. Eller det var i alla fall det första jag kom och tänka på just nu. Snäckan hängde på ett stacket och jag tyckte den var fin med en fin budskapsfråga. 

Skuggor från träd är det bästa i skuggform. 

När jag hade promenerat runt en bra stund kände jag att det var dags att bege mig hem till huset. 

För hemma i huset fanns alla härliga människor som jag nu började sakna. Eric, Melissa, pojkarna, Farmor och Farfar, Johan, Alison och lilla Layton. 

Kommentarer
Postat av: Jasmine

(Sent) Svar: Mandelmarängtårtan var en höjdare!
Kram

2012-06-25 @ 21:16:24
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: Lollo

Vilken Mysig stad!!!

Puss!

2012-06-25 @ 23:13:02
URL: http://lilalollo.blogg.se
Postat av: Linda - Harmony Home

Vilket mysigt ställe och vilka fräna hus. Ser lite ut som en sagoplats;)

Roligt med en svensk butik, men vi får som sagt hoppas att amerikanarna inte får en skev bild av Sverige i och med allt krimskrams:)

Kramar

2012-06-26 @ 11:04:59
URL: http://harmonyhome.blogg.se
Postat av: Pierre

Såg ju inte helt fel ut att gå runt där :)

2012-06-27 @ 20:55:35
URL: http://rochp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0