konstigalilian -

Dom åt och drack och dom drack och åt.

I går var jag på en vänskapsdejt med Liina från Estland. En tjugotreårig tjej som också är au pair. Nyinflyttad till denna stad som jag kallar min från Boston där hon redan varit au pair under ett år innan. Nu har hon alltså förlängt sitt äventyr fast med en annan familj och lyckligtvis så bor hon nu alltså ganska så nära mig.
Vi sågs över en sen middag på Washington Street Ale House här i stan.
Här har ni henne! Liina!
Och här kommer ett löpnade band med bilder på vad vi käkade. 
Till starter tog vi en regäl nachotallrik med an massa olika dipper. Dipp dipp.
Till huvudrätt åt jag en redig ölmarinerad stek med blåmögelostgratinerade potatisar, exotiska svampar och grillad majs och bönröra. Allt toppat med en persiljekvist. Det där med att svamparna var exotiska beror nog på att dom var doppade i nån mango och annans chutney skulle jag tro.
Liina tog en New York steak med ett krämigt potatismos underbara små minimorötter och friterade lökstrimlor.
Och givetvis invigde vi helgen med dessert. Vi tog en varsin varm cocoa brownie med ett delikat pepparmints mousse. Märker ni hur bra jag är på att beskriva mat? Kanske ska satsa på ett extraknäck som matskribent. Om inte annat så tror nog folk i allmänhet redan att jag är någon sorts matkritiker då jag alltid fotograferar det jag äter.
Liina och min vänskapsdejt var inte över på en kvart direkt. Nej, i över fem timmar satt vi och åt och drack och pratade. Vi hade väldans trevligt och så visade det sig att vi har många gemensamma intressen och att vi tycker och tänker lika om mycket här i livet. Så med andra ord var det en lyckad dejt.
Så det var med ett stort leende, mätta magar och en varsin vän rikare som vi lämnade restaurangen.


Translation:
I met Liina, a girl from Estonia, over a good dinner at Washington Street Ale House yesterday evening. She seems really kind and sweet! We had a great time and i bet that we are going to spend more time together during our time in U.S and so on.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Hahaha va rolig du är. Det är min kusin Robin och nej tyvärr han är inte singel, han håller ihop sen år tillbaka med min vän Malin;)

2012-01-07 @ 20:09:31
URL: http://thherese.blogg.se/
Postat av: iidz. [pнoтoɢrαpнy]

härliga bilder! :D

2012-01-07 @ 22:43:54
URL: http://prinsesc.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahah nedå! det är mitt mål! :D

2012-01-07 @ 23:51:26
URL: http://ninass.blogg.se/
Postat av: malin

vad gott :)

2012-01-08 @ 11:48:31
URL: http://jokiahomalin.blogg.se/
Postat av: Maritta

det är riktigt roligt att du fotar och beskriver allt (nästan) som ni äter o dricker. Då kan man ju få lite tips å så ;) Kram!

2012-01-08 @ 16:46:03
Postat av: lovisa/polichinelle

mumsigt!

2012-01-08 @ 18:50:07
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: boa

REally disgustin pics!! borde va förbjudet att lägga upp bilder på mat så man blir galen här hemma!

2012-01-11 @ 12:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0