konstigalilian -

Lego in the Lego store.

Min lilla danska legobit och jag besökte givetvis legobutiken under vår helg i NYC.
Där är det någon som har legobitat ihop det här. Ser ni vad det är? Det är isplanen plus lite till utanför Rocke Felle Center. Och det roligaste med att dom har just den platsen som legominiatyr där inne är att...

..där ute finns originalet. Legobutiken ligger precis där mitt emot förstår ni.
Det finns lego från golv till tak.
Fint sorterat i färg och form.
Svarta däck som får mig att bli assugen på lakrits.
Gröna bitar som ser ut att smaka som syrligt grönt äpple.
Vita bitar som man behöver när man bygger något som ska styras med en ratt.
Långa och smala bitar i färgen gult som får en att tänka på solsken.
Instrumentbrädor.
Och sist ut en svart legobit och en äkta dansk färgsprakande läckerbit.


Translation:
Lego is a Danish invention. Tia as well. Go Denmark!
Lego store, NYC.

Kommentarer
Postat av: malin

härliga foton!:)

2012-01-27 @ 13:57:55
URL: http://jokiahomalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0