konstigalilian -

Ett hysteriskt Burty Purdie!

Indien var det ja. Ett hysteriskt sådant. Det var så att jag visste om ett hysteriskt ställe som verkade så himla kul så att jag bara var tvungen att ta dit mig själv och min danska lilla legobit. Så Tia och jag tog en taxi 13 min bort från hotellet för att uppleva något riktigt galet.
Och det vill jag lova er -stället var hysteriskt! På alla sätt och vis. En pytteliten 15kvm indisk restaurang med femtioelva anställda indiska män och med så mycket dekorationer och pillidutter hängandes i taket som man kan drömma om.
Det hängde så mycket dekorationsgrejer i taket att man till och med var tvungen att ducka för att inte slå i huvudet. Så var man tvungen att prata jättehögt för det spelades hysterisk indisk musik på högvolym.
Stället var helt galet underbart precis som jag föreställt mig. 
Jag tror att Tia blev positivt överraskad av mitt restaurang val.
Själv var jag nöjd som en orange liten chilli.
Folket runt om oss verkade också glada och nöjda. Jag måste dock erkänna att maten var lite så där men med den genuina stämningen som rådde tycker jag att det är helt fel att klaga.
Nu var det ju så här att det här var dagen före Tias födelsedag så jag förklarade lite i smyg för den hysteriska (allt i denna restaurangen var hysteriskt) personalen att jag skulle bli glad om dom ville sjunga för henne. Och det vill jag lova att dom gjorde! För helt plötsligt spelades låten "Happy Birthday To You" med en uppoppad och uppspeedad indisk touch. Och lika plötsligt stod det en indie med denna indiska födelsedags dessert och en indie som klappade händerna med hastigehten 50km/h vid vårt bord. Allt helt gratis. Men såklart så gav jag dom extra mycket dricks för det fina uppvaktandet. (Extra mycket dricks blev det också för mitt pinsamma missuppfattande som uppstod innan allt detta. En av alla killarna som jobbade där kom nämligen fram till mig och frågade "Burty Purdie" med ett frågande ansikte tjugo gånger och jag kunde för allt i världen inte fatta vad han ville. Men efter detta uppvaktande förstod jag att han bara ville bekräfta att det var jag som sagt till om födelsedagen. Burty Purdie = Birthday Party).
Detta måste varit ett av mitt livs roligaste restaurangbesök. 
Galet på alla sätt och vis! 
Och som sagt: HYSTERISKT!


P.S. Om det inte var för att jag skrattade så mycket så skulle jag tro att det var maten som gav mig kramp i magen efter besöket, men jag vet att det var hederlig underbar mag-skratt-värk.

Till Tia (med hjälp av google translate). 
Jeg er ked af, at jeg næsten tvunget dig til at spise den modbydelige dessert. Det gør mig syg, når jeg tænker over det.Men tænk positivt, det var gratis, og vi havde masser af sjov!




Translation:
Panna II in NYC. CRAAAAZY and so much fun!
Translation:
Panna II. CRAAAAZY and so much fun!
93 1st Ave (between 5th st and 6th st) NYC.


Kommentarer
Postat av: Lollo

Hahahaha!!!

Vilket häftigt ställe!



Visste jag inte att det var ett nytaget kort på Dig så skulle jag tro att det var taget för 10 år sedan!

Finaste Lilian:en i Hela världen!



Puss

2012-01-25 @ 21:57:53
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Rapp

Grymt! :D fin bild på dig, red as a devil. I think its true? nooooo.

2012-01-25 @ 22:13:39
URL: http://www.danielrapp.info/?page_id=124
Postat av: Förvirrade Morsan

underbart med udda restauranger ^_^* och jag tycker fortfarande att det är helt fantastiskt att man bara behöver nämna att någon fyller år när man är på en restaurang i USA så kommer halva personalstyrkan och sjunger och bjuder på smarrig efterrätt =)

2012-01-25 @ 22:20:29
URL: http://nextpage.blogg.se/
Postat av: eva

underbart ni ser ut och ha det=)

fin du var på bilden.

kram

2012-01-26 @ 15:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0