konstigalilian -

När Pippi och Lego går i affärer.

Tia och jag hade en hej dundrade rolig helg i den stora staden. Vi gjorde en massa kul!
Det första vi gjorde efter incheckningen på hotellet var att beöka Times Square. Eftersom Tia inte hade varit där tidigare var det extra kul att gå dit. Vi passade på att besöka några av dom välkända butikerna.
Vi hälsade på inne på M&M's world.
Och Tia var bara tvungen att köpa på sig en egenblandad påse med färgglada M.
Och jag var bara tvungen att sätta mig i fotoboxen och bli fotograferad och välja min egen bakgrund. Tia var såklart också, mer än gärna, villig till att göra det. Den här bilden valde jag.
Och den här bilden valde Tia. Yo man respect!
Ett annat ställe vi besökte på Time Square var Disney affären. Där har dom en stor glittrig tavla med ett mycket bra budskap.
Så har dom ett stort miniatyrslott där också. Man kanske inte helt korrekt kan säga "stort miniatyr" egetligen men det struntar jag ganska så mycket i faktiskt.
I taket på våning nummer två häger det en gigatisk stor lampa som jag gissar ska påminna om den som Skönheten och Odjuret dansar en romatisk vals under.
Ett av världens kändaste kärlekspar. Dom toppar listan i tätt följe med Angelia och Brad skulle jag tro.
Här har ni min favorit Disney prinsessa -Bell.
Och här har ni den snälla féen.
Och här har ni ett av alla tjugoelva träd som med hjälp av projektorer visar djuren ur Snövit-skogen som sjunger och dansar och är allmänt Disney-lyckliga. 
Från en leksaksaffär till en annan nämligen den häftiga Toys 'R' us affären som bland annat har ett stort parisehjul som sträcker sig från nedersta till den tredje högsta våningen med alla möjliga olika roliga vagnar som man kan få åka i. Phue, det vart en lång mening.
Givetvis har dom även en fem meter hög T-rex som hela tiden rör på sitt enorma huvud och blinkar med sina gula ögon och som öppnar sitt läskiga gap och vrålar stup i kvarten.
Så finns där en glad Kung som välkomnar en in till hans godisrike.
I det riket kan man bland annat köpa larver med mexikansk smaksättning.
Så är affären givetvis proppad med alla möjliga slag av leksaker och glada barn. Och så ett stort antal lyckliga vuxna också som alla måste tagit del av det kloka Disneybudskapet.
Never Grow Up!




Translation:
Pictures from some stores in Time Square.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh jag vill också gå runt i Disneyaffären!! Jag håller med dig, Bell är helt klart favoriten bland alla sagoprinsessor. Hon är såå vacker:)

2012-01-24 @ 09:21:45
URL: http://thherese.blogg.se/
Postat av: Sara

Men åååååh va mysigt med toys R' us!!!!!! Ja var aldrig in där :(

2012-01-24 @ 11:24:22
URL: http://altelind.blogg.se/
Postat av: malin

vill också dit:)

2012-01-24 @ 13:35:57
URL: http://jokiahomalin.blogg.se/
Postat av: Rapp

Ååå! de där larverna skulle jag vilja smaka! :D

2012-01-24 @ 20:44:38
URL: http://www.danielrapp.info/?page_id=124
Postat av: Ass

Jag blir så avundsjuk hela tiden! Tror du jag kan bli au-pair igen som 30-åring? :)

2012-01-24 @ 20:48:48
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: eva

jag vill också vara där du är.

vi kanske kan byta bara för ett par dagar.

kram

2012-01-26 @ 15:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0