konstigalilian -

Bättre att vara ute på hal is och ha're glatt än att gå i lera och sörja.

I söndags var jag på månadens au pair-möte.
Den här gången skulle vi åka skridskor. Hjälp tänkte jag. 
Men efter att jag köpt min isbiljett fick jag syn på en gosig björn som man fick krama. Efter det kändes allt mycket bättre. Det fanns liksom inte något att ora sig för längre.
Här står ett gäng au pairer i kö för att krama björnen. Nej. Kanske inte men erkänn att det hade varit roligt om det hade varit så! Egentligen stod dom bara att pratade lite nervöst innan det var dags att attakera isen.
Själv var jag nu hundratio procent redo! Efter att jag snörat på mig skrillorna var den där rädslan för att ramla och slå mig som bortblåst.
För det var nämligen det jag trodde att jag skulle göra. Men jag var ju riktigt duktig ju! Jag imponerade på mig själv där ute på isen. Jag kunde ju både åka framåt och bakåt och snurra runt och bromsa. Iskunskaperna från barndomen satt tydligen kvar.
Det var ganska mycket folk på isen, vilket jag tyckte var kul för då kunde jag liksom åka slalom mellan dom. Fast jag är osäker på om mitt slalomåkande uppskattades av isvakterna (dom i gula och svarta tröjor) för dom ville helst att man bara skulle åka runt,runt,runt i rinken. Hur uppfriskande är det på en skala egentligen? Nej, kreativiteten måste få flöda fritt i allt man gör. Så, så länge dom inte sa till mig fortsatte jag mitt slalomåkande.
Här har vi Johanna och Petronella. Båda vana på is. Johanna har varit en konståkerska sedan hon var sju och Petronella tränade hockey som barn. Johanna var grymt duktig. Hon kunde göra alla möjliga konster som man kan se tjejer, från framför allt Ryssland, göra i glittriga kläder på tv ni vet.
Jag var inte så tokig jag heller som ni kanske kan se...
Efter två timmar var jag trött i fötterna och hungrig i magen. Så tur var det väl ändå att vi skulle vidare och käka på Applebee's för tyska Lisas avskedsmiddag. Sorgligt med avsked såklart, men gott med mat.
Kuriosa:
Rubriken till detta inlägg broderade jag som en tavla när jag gick i åttonde klass på högstadiet. Minns att jag tyckte att "hem ljuva hem" och "små små ord av kärlek" och alla dom där klassiska var allt för uttjatade för min smak så jag gjorde en egen. Kommer även ihåg att jag skänkte mitt färdiga broderi som en donation till syslöjdsrummet kala väggar och för att uppmuntra kommande ungdomar om budskapet. Hum. Nu blev jag allt nyfiken på om den hänger kvar...



Translation:
Bambi and her friends.



Kommentarer
Postat av: Michelle Karlsson

Jag kan meddela att för inte mindre än tre år sen satt ditt broderi på väggen :D kände igen rubriken direkt men visste inte att det var du som kommit på det ^^ tänker på dom orden ibland faktiskt :D

2012-01-19 @ 21:00:36
Postat av: helena

ni ser ut att ha haft en rolig dag iallafall :)

2012-01-19 @ 21:54:40
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: yasemin

Vill du tjäna pengar på din blogg? tryck på länken i min blogg och bli medlem, du kan börja tjäna direkt! Kram

http://yaseminnadirler.blogg.se/

2012-01-19 @ 22:22:10
URL: http://yaseminnadirler.blogg.se/
Postat av: Anonym

oh! vilken skridskoprinsessa,det blir att sätta igång att sy en dress med paljetter,, till nästa uppvisning. ÄLSKAR DIG/mamma mona

2012-01-20 @ 18:48:08
Postat av: Anonym

OH! Vilken skridskoprinsessa.Det blir att sätta igång att sy en dress med paljetter till nästa uppvisning / ÄLSKAR DIG/ KRAM FRÅN MAMMA MONA

2012-01-20 @ 18:53:04
Postat av: eva

snygg som en prinsessa=)

kram

2012-01-23 @ 21:15:45
Postat av: Micke Malm

Härligt Lilian. Visst är det roligt att åka skridskor. Jag har juh gjort det någon gång hehe.

2012-01-24 @ 06:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0