konstigalilian -

En födelsedagsöverraskning -precis så som jag drömt om!

Som jag nämnde i det tidigare inlägget var det någon som ringde mig på min födelsedag och som förverkligade en dröm till mig. Den någon var Johanna och den drömmen handlade om en ballong..


Johanna ringde mig. Jag svarade. 
Johanna: Hej, är du hemma?
Lilian: Ja.
Johanna: Bra. Kom ner och öppna dörren.
Lilian: Va? Är du här?
Johanna: Kom ner sa jag. Hej då. Klick.

Snabbt snabbt sprang jag ner för att öppna dörren. När jag öppnat dörren möttes jag av en glad överraskning. Där stod Johanna, med en färgglad ballong i ena handen, en tårta i andra och med ett stort leende på läpparna. "GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!" var det första hon sa. Det första jag sa var "Stå kvar!" sen stängde jag dörren igen för att snabbt snabbt springa och hämta kameran. Det här ögonblicket var jag förstås bara tvungen att fånga på bild!
Sen öppnade jag dörren igen och där stod Johannan kvar med ballongen, en tårta och världens gladaste leende! Hur underbart var inte detta på en skala! Viken överraskning! Tänk vad gulligt av henne! Blev så rörd av att hon hade fixat allt detta för mig. Tänk er själva vad gulligt av henne att köpa en ballong, en minitårta och ett roligt födelsedagskort och texta förnurligt i det. Köra 25 minuter för att komma till mig och överraska mig på detta viset. Sånt gör mig rörd in i själen.
(Om ni undrar varför Johanna håller en tändare i handen var det för att hon inte hade något ljus till tårtan, och ljus måste det vara så att man kan önska sig något som Johanna sa. Så jag fick blåsa ut tändaren i stället för ett ljus vilket var minst lika bra om inte bättre).
Det gulligaste med allt detta är att hon tydligen visste att det här var lite av en dröm som jag haft. Hon hade snappat upp att jag sagt något i stil med "En dröm till mig är att bli överraskad av att någon oväntat plingar på dörren med en heliumballong till mig när jag fyller år". Detta kläckte jag ur mig utan åtanke för nästan ett halvår sedan då jag och Johanna knappt ens kände varandra. Förstå vad fint av henne at ha det i minnet och göra min dröm till verklighet. Hon gjorde den till och med så himla mycket bättre än vad jag drömt om. Med tårta och allt!
Efter att Johanna och jag stått och kramats och skrattat på verandan en stund gick vi in till mig. Vi slog på min dator för att skypa lite med den andra Johannan i Chicago. Det var så mysigt så. Kändes precis som "förr" (det vill säga som för ett par månader sedan då den ljushåriga Johannan som älskar morötter fortfarande bodde här i närheten och då vi umgicks flitigt alla tre). Johannan i Chicago visade upp ett grönt kuvert med ett födelsedagskort i som kommer komma lite i efterskott till mig då hon glömt att posta det i tid vilket inte gör det minsta. Så gulligt av dig att tänka på mig Johanna!
På tal om kort. Här är det roliga kortet jag fick av Johanna.
Another Birthday? Take it with a grain of salt...
...and alots of tequila! Så spelar kortet låten "Tequila" när man öppnar det. Kul va! 
Johanna hade skrivit på rim till mig. Riktigt finurligt.
Mitt leende sträcker sig långt bakom öronen på mig när jag tänker på detta. Man kan minst sagt säga att jag fick en Happy Birthday, precis så som det stod på ballongen!


Johanna. Hur ska jag någonsin kunna tacka dig (askungerska). Du gjorde min födelsedag bättre än bäst. Detta är någonting jag för alltid kommer minnas! Kramar i Mängder! /L



Translation:
A wonderful surprise outside my door on my Birthday 1/16. Johanna with a baloon, a cake, a card and a big big beautiful smile!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Jag kände på mig att det hade något med en heliumballong att göra! :)

Sa till Niklas igår att jag är nästan säker på att det är någon som kommit med en heliumballong till Lilian!



Vilken Mysigt överraskning! Det är sådant som gör en lycklig ända in i själen! Jag vill Krama om Johanna för att hon gjorde dig så glad!



Puss!

2012-01-19 @ 04:34:10
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: eva

helt underbart =)

kram

2012-01-19 @ 06:45:27
Postat av: Jon

Härlig överraskning! Det har varit en nyfiken väntan på fortsättningen.

Hmm, konstigt. Trodde inte att jag var en sån som skulle kunna följa en blogg, men nu verkar det som att jag är det ändå :) keep up the good work!

2012-01-19 @ 08:08:20
URL: http://summersense.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hahaha, åh herregud så gulligt. Gulliga saker är som bäst när de är överraskningar!

2012-01-19 @ 10:30:37
URL: http://litesocker.blogg.se/
Postat av: XTIO /Andreas Söderberg

Ditt bevis på en läsvärd blogg!

Var med och tävla om att bli den läsvärdaste bloggen.

Du vinner en länkning+intervju på 3 bloggar.



Läs mer här:

http://xtio.nu/2012/january/lasvart-no4-tavling-vinn-1-lankninginter.html

2012-01-19 @ 11:42:01
URL: http://xtio.nu
Postat av: Anonym

Hej LILIAN HJÄRTAT. Vilken underbar kompis! Ge henne en STOOOR kram från mamma Mona.

2012-01-19 @ 13:36:54
Postat av: JW Photography ♥

Hejsan!



Nu har jag en foto tävling bloggen där du kan vinna en valfri vara från uffes saker och ting.



Låter det intressant? Kika in här då!;

http://crossthehills.blogg.se/2012/january/utkast-jan-17-2012.html



Vore kul om du ville vara med!



Mvh Jessica

2012-01-19 @ 14:24:19
URL: http://crossthehills.blogg.se/
Postat av: Johanna

IIIIIHHH! VAD BRA! Du har tackat mig många gånger nog! ^^,

2012-01-19 @ 18:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0