konstigalilian -

En slank han ner i toan.

Fredagen den trettonde spenderade jag med min estländska vän. 
Vi möttes för käk på en trevlig restaurang där vi väntade i en sittande kö i hela fyrtiotvå minuter innan vi ens fick ett bord men det var det värt.
När vi väl fick ett bord började vi med att ta en starter som jag brukar ta om den finns med på restaurangers menyer. Nämligen brödsnuttar som man doppar i spenat och kronärtskocksdipp. Gudars skymning.
Som jag sa så var det värt att vänta på bordet för maten var utomordentlig.
Liina tyckte också att maten var supergod trots att det blev en miss i hennes order. Hon ville egentligen ha gröna bönor till detta men icke. Men hon struntade i att säga till och även i mitt erbjudande om att dela lika på mina grönsaker. Hon sa att det var så gott ändå så skit samma.
När maten var slut satt vi med uppknäppta gylfar ett tag för att låta maten sjunka. Sen gick Liina till damernas och när hon kom tillbaka hade hon världens största leende på läpparna. Så bad hon mig gissa vad som precis hade hänt på toan och jag gissade alla fel. Den rätta gissningen hade varit att hon tappat ner sin telefon i toaletten. Fy farao vad vi inte kunde hålla oss för skratt åt det. Jag tror minsann att hela restaurangen undrade vad vi garvade åt. Fredag den trettonde när det är som bäst skulle jag tro!
Sen åkte vi vidare till biografen för att se Joyful Noise. En film med Dolly Parton. En riktigt mysig rulle trots att den var aningens B då och då.
Ingen BIO utan snacks. Popcorn och jordgubbs twizzlers.
Om man tar två twizzlers och stoppar dom i munnen så här som vi gör ser man precis ut som en valross. Funkar även med andra sorters remmar som finns att köpa lite varstans i Sverige om ni känner för att prova. 

Oh, just ja! Liina behövde då inte bekymra sig om att stänga av ljudet på sin mobil inne på biografen. Det hade hon redan fixat så bra inne på restaurangens toalett. Eller rättare sagt inne i restaurangens toalett. Plums.   


Translation:
A great movie and dinner night with my friend Liina. Oh boy that girl is so funny! 

Kommentarer
Postat av: tyraelvira

din blogg är hur nice som helst!

2012-01-15 @ 06:43:27
URL: http://tyraelvira.blogg.se/
Postat av: Tessan

Kia och Elin ska åka till London och söka jobb. vilken mysig kväll ni verkar haft:) Kramar

2012-01-15 @ 09:00:54
URL: http://thherese.blogg.se/
Postat av: litos

haha,Love kom först med att doppa telefoner i toan!! ;-)

2012-01-15 @ 11:09:11
Postat av: Karoline

åow, twizzlers!!! de köpte jag med mig hem när jag var i NY också, tycker inte dom är så goda men så himla fina. haha. (jag köpte swedish fish där också)

kram

2012-01-15 @ 13:19:55
URL: http://ikarolineshuvud.blogg.se/
Postat av: Linnes

2012-01-15 @ 15:40:23
Postat av: Linnea

Va bra Kram att din mage fixar att äta kött nu! För tänk vilka härligt köttbitar du gått miste om när annars .. love you !

2012-01-15 @ 15:43:22
Postat av: Maritta

oj oj,vad roligt de ä o läsa din blogg,Lilian!



Grattis på födelsedagen lite i förskott,kram !

2012-01-15 @ 17:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0