konstigalilian -

Tic Tack Tock

När jag strosade runt lite på egen hand i NYC under lördagskvällen som var så kunde jag inte låta bli att köpa en grej jag fick syn på i Swatch skyltfönster.
Jag är inte direkt någon klockbärare egentligen men när jag fick se den här ligan, som jag har en bild på nedan, visste jag att jag var tvungen att ta med mig en hem. Men den stora frågan var -vilken?
Grön? orange? lila? blågrå? gul? blå? vit? röd? eller rosa?
Efter första ögonkastet trodde jag att den gröna var den rätte, eftersom det är min favoritfärg liksom, och efter att sedan har funderat över den strålande gula eller den apelsiniga orangea ett tag fick till slut den klarvita bli min. Jag som knappast ens lade märke till den vita vid första ögonkastet. Tänk så det kan sluta.
Fast det tog allt en stund för mig att bestämma mig vilken jag skulle ha. Som tur var kunde Shane, en kille som jobbade där, vara mitt stöd genom att lyssna och nicka när jag diskuterade igenom frågan med mig själv. Han tyckte det var kul att hjälpa någon som klarade av allt själv sa han. Så sa han att han tyckte att jag var den härligaste kunden på länge och det måste vara en bra komplimang tror jag. Hoppas jag. I vilket fall, tack för att du fanns där Shane om du kan förstå svenska och om du läser min blogg.
Jag tycker att det är en perfekt klocka för mig. Framför allt då jag kan ha ursäkten " Jag är ledsen att jag är sen men jag råkade sätta min armbandsklocka upp och ned" när jag kommer försent till något.



Translation:
Say Hi to my new little buddy.

Kommentarer
Postat av: Ass

"Hi!" :)

Den känns Liliansk :) Bra köp!

2012-02-08 @ 08:12:31
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: Linnea

Vilken skönhet! Ett bra val tycker jag!

Jag hade nog haft svårt att välja mellan den vita och röda..

Men till slut hade det blivit den vita..



Love you!

2012-02-08 @ 08:38:48
Postat av: eva

vem skulle int bli glad om du kom ni=)

snygg klocka var det med.

kram

2012-02-08 @ 11:35:33
Postat av: Everlasting

Vilken finfin klocka hon hittade den där Lilian. Och det var väl tur att Shane var där och hjälpte till!

2012-02-08 @ 22:18:15
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Sara

Åååååååh men fy tusan vilken oförskämt snygg klocka ! Den vill jag ha :D älskar swatch ! Du var ju med mig när jag köpte min röda :D ! Hoppas du har det bra lillan !

2012-02-11 @ 23:02:06
URL: http://altelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0