konstigalilian -

En Willy:s kasse fylld med hundra procent äkta snällhet.

Som jag nämnde i det tidigare inlägget så åkte jag igår, lördag, in till NYC för att träffa min kära vän Micke som är i staden över en långweekend på en ascool Hockey-Resa. Micke och jag kommer från samma härliga landskap (Närke) i Sverige och känner varandra sedan ett fem,sex,sju,åtta antal år tillbaka genom min svåger Niklas. (Tack Niklas!)
När jag hoppade av bussen i New York tog jag genast en gul taxi för att åka till Mickes hotell. Givetivis var jag redo med min kamera när han mötte upp mig utanför entrén. Oh, vad det var kul att få träffa Micke (aka Sladden, Baylis, krambjörnen. Kärt barn har många namn!) igen! Och här i USA till råga på köpet! Det är inte direkt Marieberg Galleria det inte! Micke, hans roliga vän och reskompis Jack och jag hade en kanontrevlig dag tillsammans. Ni kommer få se mer i från dagen här på bloggen förstås. Men innan jag visar er det vill jag visa er det här:
En Willy:s kasse överfylld med svenska godsaker från Micke till Mig!!! Hur galet är det inte på en skala!
Påsen innehöll i praktiskt taget ALLT.
Innan Micke reste hit undrade han om jag ville ha något medhandlat och jag sa "lite lakrits vore gott". Och vad får jag? En hel kasse överfylld med flera kilo lakrits plus en massa massa mer!
För alla er som inte har förstått det så är Micke en underbar själ till ett hundra procent på alla sätt och vis.
Skulle jag beskriva honom i ett par ord så där så skulle jag säga: Generös, snäll, positiv och "allting går att fixa".
Micke hade, helt ovetande om att jag var en trogen nyckelringsamlare som 10-15åring, lagt ner en liten nalle till mig som ska vara med mig som sällskap här i USA.
Lakrits var det ja.
Shit pomfritt! Om Micke någon gång vid något annat tillfälle frågar mig om han sKa handa med eller fixa något åt mig ska jag säga "mycket lakrits vore gott tack". Bara på skoj för att se hur mycket som är mycket för Micke. För om denna summa lakrits var lite så tror jag att det behövs minst en svart sopsäck för hans mycket. 
Inte nog med att Micke levererade en massa saker till mig här i USA. Han är även snäll som fraktar hem en hel del grejer åt mig också. Tänk. Om alla vore som Micke skulle världen se helt annorlunda ut på ett mycket positivt sätt.

Micke. Tack snälla för en TOPPENDAG! Och även ett stort tack för allt! Inte minst för att Du är Du. Sluta aldrig upp med det vetja! STOR BAMSEKRAM från Lilian. 

Ps. Hälsa Jack så mycket! Hälsa honom det här "Det var på tog för länge sedan vi sågs" Och så kan du hälsa honom att det vore kul att se Estland någon gång också. Har hört att det ska vara fint där... ;) 


Translation:
Saturday 2/4. I met my Swedish friend Micke in USA, NYC! He is here in the states on a hockey weekend so we took of course the opportunity to meet up. We had a great day together! I'm going to show you more later on...
Micke had bought a bag full of Swedich goodies for me as a big surprise! It was to kind of him!




Kommentarer
Postat av: Lollo

Sitter här med tårar i ögonen av att jag blir så rörd!

Micke är helt otrolig, på alla sätt o vis!

Han är så äkta o god rakt igenom!

Jag är lycklig över att känna denna fina människa!



Ps. Jag är såååå jäkla avundsjuk på Er dag! Bara så att Du vet... :)



2012-02-05 @ 08:40:56
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Lollo

Måste bara berömma Micke för att han lagt all sockrig lakrits i en påse och det osockrade i en annan!

Han tänker på allt!!!

2012-02-05 @ 08:43:57
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: eva

vilken underbar kille=)

håll hårt i homom.

hoppas allt är bra,.

kram

2012-02-05 @ 14:49:18
Postat av: Anonym

En RIKTIGT GO KILLE.Vilken rikedom att ha en sådan vän . KRAM TEDDYBJÖRNEN FRÅN MAMMA MONA

2012-02-05 @ 21:34:32
Postat av: Anonym

Blir varm i hjärtat av din fina blogg kära syster!!! Saknar dig!! Vill OXÅ ha en dag me dig!!!!! KRAM/Bettis

2012-02-05 @ 22:44:00
Postat av: Linnea

Jaha då vet vi vem vi ska skylla på när du får för högt blodtryck...

Närå! En exakt likadan påse vill jag oxå få!! Micke, läste du? ;)



Vilken gullig människa!



Puss på dig lillasyster från Mig!

2012-02-06 @ 00:15:40
Postat av: Trees gravid i London

Förstår att du är i heaven over there!! fan vad jag saknar lakrits :P

2012-02-06 @ 16:02:12
URL: http://mangofisk.se/
Postat av: Micke Malm

Tack Lilian för en toppen dag i NYC. Så roligt att träffa dig. Så långt bort gör det juh ännu häftigare. Ja hoppas lakrisen räcker en stund.:)

Linnea: jag har läst ;)

Lollo: Snart kommer jag med lite saker åt er oxå från din syster. :)

Kram på dig Lilian.

2012-02-07 @ 16:38:44
Postat av: Lillan

säger bara ÅÅÅÅÅÅÅÅ vilken underbar kille :)

2012-02-07 @ 23:09:55
URL: http://lilldogg.blogg.se/
Postat av: Sara

Hörredu vilken tur du har som känner dendär micke :D en sån gokille skulle ja också vilja ha som vän ! Föresten lill lilian jag vill ha din adress !!

Puss och kram!

2012-02-08 @ 00:13:29
URL: http://altelind.blogg.se/
Postat av: Everlasting

Jag vill också ha någon som skickar över en massa svenskheter till mig, men tydligen är det för dyrt. Synd, för jag har varit så grymt sugen på svenskt lösgodis i veckor nu! Ät lite åt mig också så är du snäll.

2012-02-08 @ 22:19:54
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0