konstigalilian -

Strykjärnshuset

Söndagsmorgon. En solig sådan. Vi vaknade. Åt frukost och tog tunnelbanan mot den här kända byggnaden.
Låt mig presentera The Flatiron Building!
Eller "den platta lilla byggnaden" som jag så fint kallade den då jag frågade en random person efter vägen till den. För jag glömde för en stund bort det rätta namnet på den. Det fick alla som hörde det att le stort och det bjude jag så gärna på för jag älskar ju som ni vet när människor ler.
Detta är...
..förövrigt...
..ett av dom mest, som ni kanske märker, fotograferade landmärkena i New York.
Jag kunde inte låta bli att bli förälskad i byggnaden som bara står där och skiljer sig från mängden. Oh vad jag älskar när saker skiljer sig lite från mängden och vågar vara sig själva.
Och detta är minsann en modig byggnad ska ni veta. Många tvivlade nämligen på att den skulle palla av att stå kvar i väder och vind och sånt som kan få byggnader med konstiga konstruktioner att rasa. Men jag får lov att berömma honom då han har klarat av en hel del under sitt 110åriga långa liv.
För som vi alla kan se så står han där platt och smärt och ler finurligt mot världen.
I det mest kända hörnet på byggnaden hängde det fullt med kaffekoppar som dekoration. Varför tänker jag inte reflektera över men jag tycker att det är fint.
Då har man sett den platta lilla byggnaden också. Så har jag även blivit fotograferad framför det så populära fotomotivet. Plus att jag passade på att sväva lite när jag blev det. Inte så illa för att vara mig. 



Translation:
One of the most photographed landmarks in New York. No, not me. The Flatiron Building I meant.

Kommentarer
Postat av: Anonym

oj va de e` härligt att hänga med dig på upptäcksfärd i det STORA LANDET. KRAMAR från mamma Mona

2012-02-03 @ 09:55:51
Postat av: Rossanna

Hej fina, skulle bara önska en jätte trevlig helg / Kram

2012-02-03 @ 10:32:28
URL: http://rossannas.blogg.se/
Postat av: eva

snygga bilder du tar hela tiden.

och snygg tjej på ena med=)

kram

2012-02-03 @ 17:33:28
Postat av: Jonas

Fina bilder, man blir bra sugen på att åka till USA och New York för att se staden med egna ögon.

2012-02-03 @ 20:24:10
URL: http://li-jon.blogspot.com
Postat av: Jon

...och jag är som du när det gäller att älska saker som skiljer sig från mängden. Läge att bilda klubb? -skulle tro det!

2012-02-03 @ 21:29:39
URL: http://summersense.blogg.se/
Postat av: Jessica

NEJ ÅH. Den verkar ju helt magisk.

Jag var i New York för hundra år sen (alltså jag var typ 8, så minnena är få, ack!) men vi var bara där på vägen hem från skidresa i Vail så vi hann inte se så mycket - hade velat se det här!

Åh, måste åka till NY.

2012-02-04 @ 09:42:48
URL: http://litesocker.blogg.se/
Postat av: helena

åh så fint

2012-02-04 @ 14:36:56
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Everlasting

Den platta lilla byggnaden är ju nästan söt faktiskt. Men vad heter den egentligen? Och bor folk där?

2012-02-04 @ 15:13:44
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Maritta

wow,vilka häftiga bilder,kram på dig!

2012-02-04 @ 18:44:00
Postat av: Boalitos

Först Bråddgatan,sen Strykjärnet,skönt att du är norrköpingsinfluerad;)

2012-02-04 @ 22:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0