konstigalilian -

Natten är inte svart

Jag fortsätter med mer från förra helgen som jag spenderade med Liina i New York. 
Runt midnatt besökte vi Empire State Building för att se staden från ovan då allt utom natten tycks vara upplyst.
Så här dags på dygnet var byggnaden helt tyst och stilla vilket var helt underbart.
Hissen upp till utsikten tar en stund. Det är många våningar att passera innan man når toppen. 
När vi kom upp möttes vi av en utsikt som nästan fick oss att tappa andan.
Så offatbart vackert!
Jag har sett staden i från ovan förr men då under dagstid och jag måste säga att det är under natten det är som allra vackrast!
Så får ni chansen att kunna se staden från ovan i mörker -tveka inte.
Att stå högt högt upp och blicka långt långt ner är magiskt.
Tittar man noga så ser man många saker. Som människor som åker skridskor till exempel.
Ljudet av staden blir helt annorlunda på avstånd än när man står mitt ibland det.
Ser ni här i mitten av området på bilden som formas som ett sånt här √ tecken ungefär. Det är The Flatiron Building.
En vänlig man frågade om vi ville att han skulle ta en bild på oss med min kamera. Gärna sa vi och så här blev den.
Själv försökte jag toppa mannens resultat med en bild på oss tagen i en spegel. Ni får dömma själva men jag tycker att den vänliga mannen använde sig av ett mycket mer konstnärligt uttryck.
Innanför utanför, i lugnet från vinden och kylan, satt det en man och jazzade på saxofon. Han förgyllde stämningen något så underbart!
För övrigt så var stämningen romantisk. Personligen kunde jag inte annat än att bli kär i allt och alla, framför allt när jag såg alla kärlekspar som kommit upp för att njuta av utsikten och av varandra.
Fast allra kärast är jag nog ändå i den stora underbara staden. I ♥ NYC



Translation:
Night in New York.
Empire State Building 1/29 -11.

Kommentarer
Postat av: Lollo

MAGISKT!



2012-02-02 @ 16:48:24
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Maritta

Håller med Lollo,helt magiskt o fantastiskt vackert.

Du är en hejare på o ta kort,men men du är ju också en tusenkonstnär. :-)

2012-02-02 @ 18:28:35
Postat av: Emma

Vilka bilder!! Helt fantastiskt ju :)

2012-02-02 @ 20:53:43
Postat av: Anonym

ÅTERIGEN ETT MINNE FÖR LIVET.

2012-02-02 @ 21:49:27
Postat av: Therese Ahlström

Svar: Åh, tusen tack! :)

2012-02-02 @ 21:56:46
URL: http://thereseahl.blogg.se/
Postat av: Jon

Kollar ut över Garphyttan by night...det håller fan inte samma klass...

2012-02-03 @ 00:29:25
URL: http://summersense.blogg.se/
Postat av: Ass

Det ser verkligen häftigt ut! Skriver upp det på min "att-göra-lista" :)

2012-02-03 @ 08:32:20
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: Linnea

Jag längtar efter dig!

2012-02-03 @ 13:07:07
Postat av: eva

jag vill med komma till dig=)

vi kanske får ta en dag på stan här hemma sen??

kram

2012-02-03 @ 17:34:42
Postat av: Katarinaz

Du är så välkommen, ta med dig Lollo & Linnea och kom! Min&gurras hem kommer välkomna er med öppna armar <3

2012-02-03 @ 20:36:56
URL: http://Http://katarinaz.blogg.se
Postat av: Anonym

den fotografen blir ingen papparatzi, det är du som är fotografen, så det så

2012-02-03 @ 22:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0