konstigalilian -

Aladdins nya älskarinna.

I söndags var jag på en Marockansk restaurang där månadens au pair-träff hölls.
Det var faktiskt mitt önskemål att hålla träffen på just den här restaurangen då jag hade fått nys om att dom hade underhållning i form av magdansörer där. Men bara på lördagar och söndagar och allra helst för större grupper så det passade ju utmärkt att jag fick min vilja igenom.
Jag var först på plats så jag fick sitta och vänta in ligan en stund. Det gjorde inget för det fanns mycket fint att titta på.
Efter en sådär fem minuter så började en efter en droppa in och ta plats. Jag satt i bordet i hörnet vid Tia som ni kan se vinkandes på bilden.
Eftersom all mat kom att serveras på ett sånt där mysigt sätt som jag älskar, det vill säga på stora fat som alla äter ifrån samtidigt, fick vi ett handbad först.
Sen kom maten. Fat nr1 bestod av tre olika goda grönsaksröror. Totalt kom det att serveras 7st fat men man fick bara in ett fat åt gången.
Fat nr2 bestod av en konstig rätt som jag inte har någon aning om vad det var. Vi hade en gissningslek vid mitt bord om vad det kunde tänkas vara. Jag tror att vi kom fram till att det måste varit något sorts paket med lager av tunnt bröd och någon röra av ägg i med kanel och en massa florsocker på toppen. Inte direkt i min smak men det är alltid kul att prova nya saker.
Fat nr3. Den här vart jag på allvar lite rädd för. Hade inte räknat med att Herr Kyckling skulle komma i denna skepnad.
Efter fat nr3 med kycklingen på kom det en snygg höna indansandes. Hon dansade runt med sensuella rörelser i hela lokalen och fastnade konstigt nog lite extra länge hos oss tjejer. Jag tror att det gjorde männen i lokalen aningens besvikna.
Rätt som det var så utmanade magdansörskan oss till att dansa vi med. Min LCC Irina var snabbt med på noterna men de flesta av oss satt mest blyga och tittade ner i golvet i rädsla om att bli uppropade.
Men då det kliade på tok för mycket i mina magmuskler för att inte prova på detta så kunde jag inte hålla mig. Så utan att jag ens hunnit tänka så mycket stod jag där frivilligt och dansade med ett plingeling-skynke runt höften och en halvnaken kvinna bakom mig. Förutom att jag tyckte att det var kul var det kanske inte mer än rätt att jag bjöd på en liten show. För det var ju trots allt min idé att vi skulle besöka denna restaurang. I vilket fall så kände jag mig ganska mycket som Aladdins nya älskarinna.
Efter dansandet och applåder var det dags för fat nr4. Starkt och gott.
Fat nr5 bestod av coscos och rotfrukter och..hum.. Ingen aning men gott var det.
Sen kom det bästa fatet av dom alla om ni frågar en fruktälskare som mig! Fat nr6 fyllt med iskall frukt.
Fat nr7 var fyllt med kakor söta som sjutton. Inte till utseendet kanske men till smaken. Hade jag haft löständer hade överkäken säkerligen klibbat fast med underkäken.

Innan det var dags att gå försökte Liina och jag sätta en bra bild som avslut på kvällen och jag måste säga att vi lyckades mycket bra. 
Min slutsatts av detta restaurangbesök blir: Ät från samma fat gott folk och unna er lite magdans då och då! 


Translation:
This month's au pair meeting: belly dancing at a moroccan restaurant. So much fun (and so much food)! 

Kommentarer
Postat av: Melissa - 22år & Cancer

Skummat igenom bloggen din, kommer hit fler gånger tror jag bestämt :)

Hoppas du har en bra torsdag! :)

2012-02-16 @ 12:48:14
URL: http://lavali.blogg.se/
Postat av: Sofia

En såndäringa restaurang vill jag också äta på. Très chic! Allt såg väldigt gott ut, även om jag föredrar frukt mer solvarm än iskall. ;)



och varför, varför filmade ingen när du magdansade! ;)

2012-02-17 @ 00:41:30
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Anonym

HÄRLIGT LILIAN!!!!!!!!!! DU BJUDER VERKLIGEN PÅ DIG SJÄLV. KRAAAAAAAAAAAM

2012-02-17 @ 12:42:36
Postat av: eva

trevligt=)

kram

2012-02-19 @ 16:12:53
Postat av: Sara

Att du vågade dansa sådär, oh my god sweet lord baby jesus ! Du är värd en rejäl klapp på axeln ! You go girl :D !

2012-02-21 @ 01:07:33
URL: http://altelimd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0