konstigalilian -

BROADWAY BABY!

Då har man prickat av ännu en punkt på 100-saker-jag-vill-göra-innan-jag-dör listan
Det är punkten 
• Se en Broadway-musikal på Broadway
som har fått en √ brevid sig.
I lördags runt 18:00snåret köade Liina och jag till tkts båsen på Times Square för att få biljetter till extrapris. Vi lyckades. Vi hade förhoppningar om att kunna se Spindelmannen men då platserna som fanns över var alldeles för dåliga till ett alldeles för högt pris satsade vi på en annan musikal istället. En musikal raka motsattsen från Spindelmannen, nämligen den rosaglittriga föreställningen Priscilla the queen of the dessert. Ni ser affischen till den på bilden ovan.
Två timmar senare ungefär med biljetterna redo var vi tillbaka på Broadway för att se musikalen. Vi, och många med oss, var mycket förväntasfulla!
Inne i salongen var det väldans piffigt med en massa lampor som skapade en härlig discostämning.
I en väldans fart fylldes balkongen som vi satt på med en himla massa glada själar.
Nedanför oss var scenen redo för artisternas entré.
Liina var Broadway-snygg.
Och jag. Jag var. Jag var bara. Snygg.
För er som inte vet något om Prescilla the queen of the dessert kan jag avslöja att den handlar om ett gäng Drag queens som blir fast i den Australiensiska öken.
Nu är det ju så här att det är STRÄNGT FÖRBJUDET att fota under själva föreställningarna på Broadway så tyvärr kan jag inte visa er bilder från det makalöst häftiga! För det var det minst sagt. En underbart ryslig bra upplevelse! Artisterna, kulisserna, kostymerna. Wow wow wow! Ni anar inte! Mäktigt är det rätta ordet!
Så istället för att visa er bildern från föreställningen får ni se några fina ljuskronor från foaljén. Inte så illa va.
Plus att jag tog en bild på en bild från musikalen som hängde vid entrén. Den kan ge er en gnuttig liten känsla av vad vi såg.
Ja, det kan man lova att det var! Ett glittrigt spektakel med en himla massa talangfulla människor! Som dom tre huvudpersonerna Nick Adams, Will Swenson och Tony Sheldon. Namnen kanske inte säger så mycket men om jag säger att dom är med i saker som filmen sex and the city 2, Dancing with the stars och An Englishman in New York så säger det kanske lite mer. Så var det en massa andra kända ansikten med från bland annat Scrubs, Ugly Betty och Twilight. Vem som helst får ta mig sjutton inte uppträda på Broadway det är en sak som är klar. Tusan också vad synd...



• Se en Broadway musikal på Broadway √



Till Peter och Carina.
Hej! Jag vill bara säga det att jag använde lite mindre än femtio procent av mina julklappspengar jag fick från er till musikalbiljetten. Jag tänkte på er innan föreställningen började där jag satt och blickade ut över den enormt fina lokalen. Tänk vad ni är snälla! Hoppas att ni har det bra och att ni tar hand om er. När jag kommer hem har jag mycket att berätta för er så gör er redo. En stor KRAM till er var! /Lilian




Translation:
BROADWAY BABY!


Kommentarer
Postat av: Förvirrade Morsan

Åh, den punkten är med på min lista också! ^_^*

2012-02-01 @ 18:05:15
URL: http://nextpage.blogg.se/
Postat av: Boa

Men Lilian;din mor är ju från Norrköping,du borde veta att originalet ligger där! Bråddgatan,Pekings eget Broadway! ;)

2012-02-01 @ 18:51:53
Postat av: Anonym

BOA har ju SÅÅÅ rätt hahaha!!!! Så trevligt ni har det tjejer. ni är företagsamma det har ni glädje av hela livet. KRAMAR TILL ER BÅDA/ mamma mona

2012-02-01 @ 19:03:54
Postat av: Karoline

Åh vad roligt!!! det ska jag också göra nästa gång jag är i NY! tack sötis föresten!

2012-02-01 @ 22:23:34
URL: http://ikarolineshuvud.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åh vad roligt, kan tänka mej att det var en väldigt häftig upplevelse! och den var säkert bättre än den däringa spindelmannen. ;)

2012-02-02 @ 13:36:48
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh herregud vilket festligt spektakel!

2012-02-02 @ 14:22:35
URL: http://litesocker.blogg.se/
Postat av: Maritta

Ni hade platsat i musikalen ni med :)

2012-02-02 @ 18:30:31
Postat av: Everlasting

Oj vad avundsjuk jag är nu! Jag har alltid velat se en musikal på Broadway! Och Priscilla verkar ju som det skulle kunna vara ett fantastiskt spektakel, precis som de säger.

2012-02-04 @ 15:22:55
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0