konstigalilian -

Ett hav av lampor från högt högt uppe.

Sista kvällen i Atlanta beslöt Liina och jag oss helt klart för att besöka en trevlig bar högst upp i en skyskrapa med underbar 360o utsikt.
Högst upp i toppen på den höga byggnaden fanns en förtjusande restaurang och bar. Vi satt högst upp i baren och hade restaurangen nedanför oss. 
Utsikten där uppe var magnifik!
Och en sak som gjorde det hela så extra mycket magnifikt och fantastiskt var att restaurangen och baren sakta roterade ett helt 360o varv var 30minut. Så sittandes på ett och samma ställe fick man alltså se hela staden.
Menyn hade mycket att bjuda på.
Självklart testade jag en drink med färska persikor i. Staten Georgia, där Atlanta är belägen, är nämligen känd för sina söta och saftiga persikor.
Det var riktigt härligt att sitta och se ner på alla tusentals små lampor i den mörka natten.
Ett härligt avslut på vårat 2 dagars besök i Atlanta!

Kommentarer
Postat av: Micke Malm

Så grymt häftig med roterande resturang.

2012-04-10 @ 18:08:21
Postat av: Tessan

Trots min höjdskräck skulle jag mer än gärna vilja besöka den baren/restaurangen. Coolt och en otroligt vacker utsikt!

2012-04-10 @ 21:18:04
URL: http://thherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0