konstigalilian -

Undra sa Flundra om Gädda är en fisk.

Nu tänker jag visa er mer ifrån världens största inomhusakvarievärld.
Förutom alla fiskar och djur så var även själva inredningen läcker och cool.  
Bland det coolaste där inne var förstås den lååånga tunneln. Man hade fiskar och valar och alla möjliga vattendjur runt om hela sig.

Ville man så kunde man färdas fram på ett rullband i lagom takt genom tunneln. Det gjorde jag och det var kul.
Fiskar är allt bra coola när man tänker efter. 
Det här är vitval som har en bäbis i magen. Valexperten som jobbade där berättade att hon är en förstföderska och att hon har 6månader av ca 15 kvar. Lycka till med önskar jag dig lilla stora val.
En fisk med ett svärd till näsa.
Det var mäktigt att ha stora valar simmande över sitt huvud.
Så pass stora valar at dom inte ens fick plats på en och samma bild.
Delfiner hade dom också såklart. Delfiner som är så fint. Någon gång i mitt liv ska jag helt klart simma med den sortens fisk. Fisk? Däggdjur är det ju faktiskt. Så, någon gång i mitt liv ska jag helt klart simma med den sortens däggdjur rättare sagt.
Dom här färgglada små rackarna får avsluta besöket inne på världens största akvarium. Om ni någon gång åker till Atlanta så måste ni bara besöka detta ställe. Helt klart värt det för det var en upplevelse som heter duga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0