konstigalilian -

Över sextio sorter läsk och en hejdundrande sockerkick!

Som jag berättade i inlägget innan så fick man alltså chansen och möjligheten att testa över 60 olika läsksorter från Coca Cola under besöket av World of Coca Cola.
I provsmaksavdelningen cirkulerade det Coca Cola i taket.
Läsk från överallt runt om i hela världen.
Stämningen bland alla testare var på topp! Sockerkick nr1!
Man fick prova alla drycker i små miniplastkoppar.
Liina och jag började med Europa.
Där Estland fanns representerat!
I Afrika smakar läsk jättesött! Smakerna är goda men galet söta.
I Nord Amerika har dom lite vuxnare smaker på läsk. Med andra (mina) ord inte så fruktiga smaker.
Liina tyckte mest om en iste-sort från Peru eller så.
Den tog hon påfyllning av både en och två gånger.
I Honduras finns en läsk som heter som delstaten jag bor i. Delaware.
Det var riktigt roligt att gå runt och trycka på alla knappar och testa läsk hej vilt. Vanligtvis brukar man ju knappast ens få ta påfyllning vid såna här automater.
Jag, Lilian Carl Jan Sundevall, gjorde mitt bästa för att nå upp till kraven som man ska uppfylla vid dryckesprovning.
Coca Cola originalet finns i hela världen så den gick under kategorin internationell och unik.
Dom här små rackarna finns också så gott som runt om i hela världen. Och om jag, som inte är någon läskfantast, får välja så tycker jag att Coca Cola och alla övriga Coke är dom som smakar bäst. Men! Nu ska jag avslöja vilken läskedryck som föll mig bäst i smaken utöver familjen Coke...
Tara dam dam dam daaa! Här har ni honom! Bibo Candy Pine-Nut från Sydafrika! Den hade en riktigt mysig smak av ananas, cocos och godis. Dock var den riktigt söt men om man späder ut den lite med kolsyrat vatten så skulle jag nog kunna dricka två, tre glas på en rad. Jag tycker Bibo kan vara stolt som blev så högt rankad av en kräsen läskdrickare som mig!
Innan vi lämnade World of Coca Cola fick vi med oss en varsin läsk hem. Som om att ha testat 60+ inte var nog. Enligt Coca Cola c/o kan man aldrig få för mycket av just läsk från Coca Cola...
Glada och sockerhöga vimlade Liina och jag vidare ut i Atlanta. Nu för att besöka världens största inomhus akvarie-värld. Det ni!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Hahahaha!

Jag visste att det skulle vara en läsk från Afrika som skulle toppa din lista!

Men det lustiga är att du skulle välja den även om du inte visste att den kom därifrån!

Afrika dras till Dig! :)



Puss!

2012-04-06 @ 00:26:58
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Lollo

Hade inte Sverige någon dryck?

2012-04-06 @ 00:28:06
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Linnea

Om det finna svar på Lollos fråga så gissar jag på Must..

Jag älskar läsk och du mindre gillar..olika det kan va :)

Älskar dig!

2012-04-06 @ 01:18:32
URL: http://mammatillteddy.blogg.se/
Postat av: Ass

Fast... Coca Cola i Norge smakar inte likadant som Coca Cola i Sverige :-O Hur kommer det sig?! :S

2012-04-06 @ 02:44:24
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: Tessan

Häftigt! Det ska bli kul att få se bilder på:)

2012-04-06 @ 08:30:31
URL: http://thherese.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åhh, ser att MEZZO finns med, från Germany. Den blev en stor favorit hos mej när jag gjorde Praktik i just nämnda land. :) Mmmmmezzo. :)

2012-04-06 @ 11:37:51
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra!!!!Nu behöver inte mamma Mona vara orolig att ni torkar igen denna dag. <Nej vars,jag litar på er varje dag. ÄLSKAR DIG MIN DOTTER/mamma mona

2012-04-06 @ 12:34:51
Postat av: Lillan

Å herregud jag hoppas dom hade många toaletter ;) men kul såg det ut att va!! kram

2012-04-07 @ 15:54:05
URL: http://lilldogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0