konstigalilian -

Nyheternas mecka.

Nu mina kära vänner är det så här att jag befinner mig i NEW ORLEANS och jag har det riktigt riktigt bra! Satan i gatan vad jag älskar den staden! Men eftersom jag inte är klar med att visa er mina äventyr i Atlanta så kommer det mer om det här. New Orleans får ni helt enkelt vänta på en stund...
Bildfavorit i repris. Givetvis besökte vi insidan av huvudkvareteret av CNN när vi var i Atlanta. Hur skulle vi kunna undgått det?
Nästan direkt så möttes man av en sån här bil vilket fick mig att tänka lite extra på hur mycket farligt en reporter med team kan utsätta sig för under en nyhetsexpedition.
CNN-byggnaden var stor och innehöll massor. Som en hel butik med saker från Cartoon Network.
Linas favorit i Looney Tunes. Själv gillar jag mest Bugs Bunny.
Vi tog en guidad tur genom CNN. För att komma upp till våningen där allt det viktiga börjar fick man åka världens längsta rulltrappa.
På riktigt så är det världens längsta rulltrappa. Världens längsta rulltrappa i kategorien rulltrappa-som-enbart-har-kontakt-med-fast-mark-på-två-punkter. (Världens längsta rulltrappa i kategorin -rulltrappa-som-har-kontakt-med-fast-mark-överallt åkte vi tydligen i igår och den kan ni se bild på i det tidigare inlägget).
Liina fick svindel för hon är höjdrädd som sjutton. Fast om hon är inglasad eller så är hon inte höjdrädd (lite som det där med att hon inte dricker kaffe men hon äter det gärna i form av glass). Så fort hon inte har väggar omkring sig på hög höjd ballar hon ur och jag får se till att hon tar djupa lugna andetag.
Här där allting händer! Kontrollrummet på CNN. Det ni!
En till bild på kontrollrummet bara för att det är så coolt att jag har sett det live.
Vi hade en frän guide. Han hette Chris och han berättade en massa bra fakta och så fick han oss att skratta ungefär tjugo gånger på 50 minuter. Det tycker jag var bra.
Här inne jobbar dom i team med att knåpa ihop nyheter. Fast just när vi var där verkade det visst för ett ögonblick vara lugnt i världen.
Världens viktigaste och största nyhetsbolag minsann.
På en våning fanns nyhetsstudion HNL. CNN's lillasyster kan man säga.
Turen avslutades med en intressant film som sammanfattade allt som Chris hade berättat. 
En mycket intressant tur.
Det var allt från mig. Ni har tittat på konstigalilian.blogg.se. Detta är live direkt från New Orleans med Lilian Sundevall. Nä fy vad larvig jag är som försöker låta som ett nyhetsankare. Jag ber om ursäkt för min torra humor... 


Jag vill också lite kort nämna att vi gick igenom rum och såg saker som man inte fick fotografera. Bland annat så såg vi när en direktsändning av en nyhetssändning spelades in. Det var fränt.

Kommentarer
Postat av: Micke Malm

Säger det igen, du får verkligen se hur mycket som helst. :)

Blir så avis :)

Ha en fortsatt bra semester Lilian. kram

2012-04-03 @ 06:10:07
Postat av: eva

så kul, så mycket du får vara med om=)

har du mycket kvar på din att göra lista??

tycker du gör roliga saker hela tiden.

kram

2012-04-04 @ 07:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0