konstigalilian -

Rader med musik och gator upplysta av neon.

När vi nu lämnat ifrån oss resväskora blev allt så himla mycket lättare. Det var skönt att slippa konka på dom och nu kunde vi gå i butiker utan att vara nervösa över att vi skulle riva ner en massa varor.

Hade jag haft med mig väskan in hit så lovar jag er att jag hade lyckats riva ner både Elvis, Cash, Jerry Lee, Steve Young och många fler i en hög på golvet. 

I det tidigare inlägget nämnde jag att det var boots i varannan butik och i butikerna mellan bootsen var det skivor. Skivbutiker med musik och böcker i långa rader, överallt. Nashville lever för musiken det är ett som är säkert!  

När Liina och jag utan någon som helst brådska, eftersom vi som ni vet hade gott om tid på oss, gått runt och tittat i affärer började det bli mörkt. 

Stadens huvudgata började lysa upp i alla möjliga färger av olika neonskyltar. 

Men si här gott folk! En bild på mina boots som jag självklart invigde på stadens gator. Bilden gör inte bootsen till rättvisa med hur dom ser ut i verkligheten då det främst är en dålig vinkel för det men i alla fall. (En parantes är att cigarettfimparna på bilden absolut inte är mina. Skulle aldrig i hela mitt liv falla mig in att röka. Hoppas verkligen att ni har samma syn på rökning som mig kära vänner för rökning är en farlig och ohälsosam sak). 

Utanför varje pub och affär var det tema Country som gällde. I min uträkning som jag gjorde med ögonmåttet har 98% av alla ställen inspiration från musik och cowboys. 
När butikerna stängde igen runt 21-22 (sen va!) snåret gällde det för oss att bestämma oss för vart vi skulle äta. Det gällde för oss att fylla på rikligt med energi då vi visste att vi var tvugna att hålla oss vakna hela natten. Om vi lyckades hitta ett bra matställe, det kommer jag avslöja i nästa inlägg...

Kommentarer
Postat av: Ass

Hur mycket hann ni egentligen med på er semestervecka? :-O



Förövrigt verkar du vara ett perfekt resesällskap som drar iväg på massa roliga saker och tokiga upptåg! :)

2012-04-24 @ 08:09:13
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: Sara

bra där lilian angående rökningen ! Där får du en fet klapp på axeln av mig :) fina pjucks !

2012-04-24 @ 09:50:42
URL: http://altelind.blogg.se/
Postat av: Louise

Jättefina bilder, kul ni verkar haft det! :)

2012-04-24 @ 11:04:17
URL: http://vitmossa.blogg.se/
Postat av: seperti

SVAR:

Tack för din kommentar, skoj att du gillade mina bilder! Hoppas du stannar =)

2012-04-24 @ 13:02:31
URL: http://seperti.se
Postat av: eva

fanns det några snygga billiga bots?

kram

2012-04-25 @ 07:46:14
Postat av: Lillan

Fina skor, jag hoppas dom är lika sköna som dom är fina:) Kram

2012-04-25 @ 16:37:10
URL: http://lilldogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0