konstigalilian -

Du lilla vän med konstig hud och sylvassa tänder.

Träskäventyret fortsatte och nu utforskade vi området där många alligatorer ser dagens ljus för första gången.
Ser ni tossarna med gräs? Det är i såna som mammaalligator lägger sina ägg i.
Höns värpreden är jag van att vara i närheten av då jag är uppvuxen på landet men alligatornästen, det händer inte varje dag. Fast alligatorer är inte lika barnkära som höns...
..För alligatorer lägger sina ägg och sen sticker dom där ifrån och så får ungarna sköta jobbet helt själva. Innan dom ens är födda. Inte undra på att dom är hårdhudade djur.
När vi var där ute i vassen så sa det hipp happ och så tog vår guide Cody, som hade världens charmigaste amerikansk söderdialekt, fram en livs levande liten alligator bebis och alla som ville fick klappa!
Jag ville både klappa och hålla den! Plus att jag gav den en liten puss på huvudknoppen. Detta innebär att jag lyckligt prickade av ännu en grej på min 100-saker-jag-vill-göra-innan-jag-dör lista. •Klappa en krokodil eller alligator 
Liina fick sig också en liten gulligullgosstund med den lilla.
Captain Cody var noga med att berätta att en bebisalligator också har tänder och styrka i käkarna precis som sin mamma och pappa. Eller alltså, inte lika vassa tänder och stark styrka men det gällde att vara försiktig.
Tänka sig va! Att jag hållt i en alligator. Nästan värt att aldrig mer tvätta handen för den sakens skull :)

Kommentarer
Postat av: Lollo

Tog guiden alltså upp bebisen ur vassen?

Skulle då aldrig våga att sticka ner handen där :)

2012-04-14 @ 09:16:00
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Everlasting

Snappy snappy. Och ja, var hittade guiden den bebisen egentligen? Gosig verkade den ju i alla fall, trots tänder och tjock hud.

2012-04-14 @ 10:49:05
URL: http://everlasting.nu
Postat av: Lillan

Det var en liten söt sak du hittade på där!! kram

2012-04-14 @ 14:41:52
URL: http://lilldogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

vilken upplevelse LILIAN,du ser salig ut när du håller babyalligatorn.ÄLSKAR DIG MIN DOTTER

2012-04-14 @ 19:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0