konstigalilian -

Jambalaya

Som jag redan avslöjat så älskade jag, i princip allt med New Orleans.
Den här snubben som är född och har bott i NOLA under hela sitt liv, Eddie, kan jag inte påstå att jag älskade men han var cool. Och eftersom han var så cool så kunde jag inte annat än i slutet av vår konversation fråga honom om en rekommendation om en bra restaurang.
Eddie sa åt oss att gå hit för där skulle all mat smaka mumma.
Det första jag möttes av inne på restaurangen var en stor väggmålning och då tänkte jag att maten här blir säker bra. Väggmålningar gör ofta det mesta till det bättre. 

Stämningen var mystrevlig av pratglada gäster. Ser ni akvariet nere till vänster i bilden? Det är en alligator där i. Eller rättare sagt tre alligatorer. Synd nog glömde jag att ta en närbild på det.
Här har ni maten för kvällen. Jag hade i förväg bestämt mig för att prova på alla typiska Louisiana rätter under min vistelse i New Orlenas. På just den här restaurangen provade jag Jambalaya och Eddie hade rätt. Maten var supergod! 
När vi satt inne på restaurangen så sa vädret utanför ett tu tre och så försvann det mulna och istället blev det storm. Regn och rusk och åska. Vilket var mysigt att titta ut på när vi åt, men mindre mysigt när vi var tvugna att ta oss där ifrån. Tur som var så var vädret strålande när vi vaknade upp nästa dag och vad vi gjorde då får ni snart veta...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh vad jag önskar att jag finge vara med på alla dina äventyr!!!! Jag vill också äta Jambalaya och glida ut på Missipissi och dricka massa läskeblask och se alla fina träd som blommar och snuffsa med liten Gunnar och gå på dinousariemuseum och gå på Broadwaymusikal och få massa godis skickat från Sverige och allt allt ALLT annat som du får vara med om. :) Så det så.



Kram <3

2012-04-11 @ 15:30:24
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0