konstigalilian -

Som dag och natt.

Innan nästa inlägg vill jag bara visa er kontrasten som råder på Bourbon Street beroende tidpunkt på dygnet.

Bourbon Street strax före lunch, 12:00

Bourbon Street starx före midnatt, runt 00:00. 


Bourbon Street är en lång gata i New Orleans som är mycket känd. Dels för att var eviga natt, varje dag, hela året, oavsett väder är fylld med festande människor av alla dess möjliga slag. Korta, långa, tjocka, smala, udda, gamla, yngre, nakna, påklädda, utklädda. You name it. En frispråklig gata där man får vandra runt med alkohol, lukta gräs och betala damer och herrar för vuxenlekar hur man vill. Påminner mycket om Red Light District i Amsterdam och då jag har varit på båda dessa platser kan jag göra valet i vilken av städernas snuskområde jag gillar bäst. Om jag måste välja så blir Bourbon vinnaren och det för att det fanns mer spexande gatuartister där. Vänta lite nu föresten.. När jag läser detta blir jag orolig över vad ni kommer tro om mig! Jag vet inte vad ni får för syn av mig då jag nu avslöjar att jag varit på både Bourbon Street i New Orleans och Red Light District i Amsterdam. Snusk Lilian? Nej. Ni kan vara lugna. Jag har bara tagit pulsen på dom båda platserna genom att vandra runt och se människor med helt andra mål i livet än mig själv göra saker jag aldrig någonsin skulle ta mig för. Tänk er mig som en dokumentärfilmare utan filmkamera. En dokumentärfilmare utan filmkamera som trippar genom förbi allt som händer lite försiktigt för att inte hamna i trubbel. Där har ni mig på ett ungefär.

Kommentarer
Postat av: Anonym

JAG LITAR PÅ DIG LILIAN!!!!I ANNAT FALL HADE DU VARIT HEMMA I KÄRA NÄRKE ISTÄLLET FÖR USA.......ÄLSKAR DIG MIN DOTTER/mamma mona

2012-04-21 @ 18:36:30
Postat av: Kia

Åååååååh, vill verkligen åka till New Orleans. Så himla kul att läsa allt du skrivit!

2012-04-22 @ 22:26:21
URL: http://kiaweister.blogg.se/
Postat av: Everlasting

Heh, det där tror jag vad jag vill om ;)

2012-04-28 @ 12:59:11
URL: http://everlasting.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0