konstigalilian -

En fråga till er...

Pappa och Lillebror Filip, jag har en fråga till er. Som ni vet så kan jag aldrig lära mig skillnaden på rådjur och hjort. Allt jag vet är att hjort är hjort och att jag borde veta skillnaden då jag är uppvuxen i den fina lilla byn Hjortkvarn. Så det jag undrar är -var det ett rådjur eller en hjort som jag såg utanför Fridas fönster igår?
Jag kan bara säga att han eller hon var hur söt som helst. Jag kände mig som Snövit när han eller hon stod och kikade in på mig. Ni vet, Snövit blir ju iaktagen av hennes djurpolare genom fönstrena på dvärgarnas lilla stuga stup i ett.
Eftersom jag inte har någon zoom på objektivet så var det exakt så här nära vi var varandra. Det var ett fint ögonbick.
Lite senare samma dag satte sig en stink bug (en kusin till våra bärfisar, fast stink bugs luktar hemskt mycket mer blä än bärfisar) framför bilrutan i bilen där jag satt. Man kan säga att det var djurens-och-lilians-stirra-på-varandra-genom-fönster-dag. 


Kommentarer
Postat av: Lollo

Vilket sött Rådjur/Hjort! Syns att den inte är svensk på något sett.. Jag tippar på att det är en hjort. :-)

Vad häftigt att den var så tam!



Love U a lot!

2011-09-25 @ 19:22:30
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Lollo

Vilket sött Rådjur/Hjort! Syns att den inte är svensk på något sett.. Jag tippar på att det är en hjort. :-)

Vad häftigt att den var så tam!



Love U a lot!

2011-09-25 @ 19:24:44
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Boalitos

Elk? Or moose of course! ;-) no,it's not the same as mouse... ;) fina bilder Lilian :)

2011-09-25 @ 19:48:42
Postat av: Rapp

Måste vara ren! :D

Coolt! En gång var jag lika nära en älg! det var häftigt, var så man kunde klappan på nosen :D

2011-09-25 @ 19:58:56
URL: http://kondenserad.wordpress.com/
Postat av: Emma

Hjort! SÅ himla gullig :)

2011-09-26 @ 07:46:18
URL: http://emmagranstedt.blogg.se/
Postat av: eva

fin bild, hoppas du har fått svaret nu???

för själv vet ja inte alls.

kram

2011-09-27 @ 19:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0