konstigalilian -

I drömmarnas trädgård

Idag åkte jag och pojkarna till underbara Longwood Gardens. Där mötte vi upp pojkarnas farmor för en mysig förmiddag tillsammans.  
Longwood Gardens är en stor utomhus och inomhus -trädgård med så otroligt mycket vackert att titta på. När jag säger stor så menar jag stor som i USA-stor. Stor med andra ord.   
På Longwood Gardens skulle jag utan tvekan kunna spendera timmar av att bara gå och njuta. Är himla glad över att min värdfamilj har gett mig ett årskort dit, för det kommer jag använda flitigt. 
 
Den här dagen spenderades mesta dels på barnavdelningarna såklart.
Den första avdelningen -vattenlandet. 

Fina fåglar i något hårt material.

Storkarna gjorde bubblor som pojkarna gillade att känna på.

Dripp dropp dripp.

Ett rött vattenfall i en drakes mun.

Kolla hörrni! Det vankas bröllop! Förstå vad romantiskt.
Och kolla här då. Läcker installation i taket där cermonin ska vara va? Farmor gissade på att dom kommer dricka många parasolldrinkar på bröllopsfesten. Jag tror hon har rätt.

inomhusluften var krispig och klar. Jag kände mig hälsosam av att vandra omkring där.

Det finns ett stort rum fyllt med bara orkidéer. Alla möjliga färger, storlekar och former.

Så finns det en utomhus näckrossal.

Grymt coola blad. Om jag var en groda skulle jag lätt hänga på ett av dom om dagarna. 

Den här blomman var större än min hand.

Ett vattenspel utav dess like.

Oliver i barnens pumpkin garden.

Tänkaren Viggo.

Pojkarna trivdes bra bland alla fina pumpor. Föresten. Oliver tycker ordet "pumpa" på svenska är jätteroligt. Han skrattar högt varje gång dom hörd det oc´h jag kan förstå varför. Pumpa. Det låter faktist ganska kul.

Några av alla sorter.

Det här var den största pumpan jag någonsin har sett! Skulle mätta många magar, men jag vet inte om den skulle smaka så gott.

Vidare till lilltåg-landet.

Vem är det som kommer puffande här om inte...

...Thomas the train! (Bilden är speciellt tillägnad mina syskonsöner Love och Rufus hemma i Sverige).

Tingelingelinge tåget går.

Efter en härlig förmiddag gick vi mot parkeringen och vidare hem.

Jag kommer nog drömma om vackra blommor i natt tror jag. Hoppas det.

Kommentarer
Postat av: Maritta

Oj,vilka härliga bilder. Joo du,allt är stort Over there.

2011-10-08 @ 18:01:45
Postat av: Lollo

Å jag som tycker att Stadsparken i Örebro är vacker :)

Helt makalöst vackert! På bild! Kan då förstå hur fint det är i verkligheten!



Har en sovandes Titus i famnen :)

Han kan hålla i saker nu! Å flytta dom från hand till hand... Vår lilla Prins!



Vi 3 Älskar Dig!



2011-10-08 @ 18:54:03
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh vad underbart! Så vackert!

2011-10-08 @ 20:12:40
URL: http://emmagranstedt.blogg.se/
Postat av: Linnea

Åh vilket undebart ställe!!



Teddy vill fråga han där.. (Viggo)

"Om jag får låna Thomas tråget då kan han få låna mitt gevär, det är ett fint gevär?"..



Pusspuss

2011-10-08 @ 20:49:44
URL: http://mammatillteddy.blogg.se/
Postat av: Rapp

Vilket ställe å spendera dagen på, botaniska trädgården i Visby tyckte jag var schysst (och mystiskt mysig).



Så kul å titta på bilder! Fortsätt å kul i staterna!

2011-10-08 @ 21:20:42
URL: http://kondenserad.wordpress.com/
Postat av: Lillan

åhh vad vackert det verkar vara.. Dit skulle jag med vilja åka och fota:)

Kram

2011-10-10 @ 23:40:05
URL: http://lilldogg.blogg.se/
Postat av: saraa

underbara bilder på pluttarna :D skitsöta !

2011-10-10 @ 23:48:05
URL: http://altelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0