konstigalilian -

Nästan så att jag kissade på mig

Så var det då inlägget om lördagskvällen som står på tur. Ni vet det jag nämnde i det förr förr förra inlägget.
I lördags var det LCC träff igen. Den här gången en lite större träff. (Sist var vi på den mexikanska restaurangen med dom läckra stolarna om ni minns) Oktobers möte gick givetvis i Halloweens tecken. Vi var på östkustens värsta Halloween skrämsel-attraktion-ställe!
Vi blev tillsagda att komma utklädda. Det är alltid en kul uppmaning tycker jag!
Jag och Julia fixade i ordning oss hemma hos henne.
Tyckte mina lösögonfransar såg väldigt verklighetstrogna ut måste jag säga. Synd bara att det var ett pissigt lim som följde med i förpackningen så dom satt tyvärr inte kvar.
Sen åkte vi till stället vi skulle till helt enkelt. Inte varje dag man får skjuts av en kissekatt.
Jag var utklädd till Mother Nature. Det var i alla fall min tolkning av henne. Har ju ingen aning om hur den kvinnan ser ut.
Alla var där. Till och med Herr och fru Flintstones.
LCC:erna bjöd på snacks av alla möjliga slag. Jag provade allt och la yttligare på mig ett par hekto a la amerikano. Det ska vara gött och leva!
Spöken.
En hamster och en katt.
Jag rikitgt njöt av allas kreativitet i utklädnaderna.
Fy sjutton vad det var kul att se spindelmannen i sneakers och hoodie.
Rita och Mia var två blodiga gynekologer eller nåt. Asläskigt!
Jag frågade Lady Gaga om hon visste vart den brunhåriga Johannan som jag brukar hänga med höll hus men hon hade ingen aning.
Boooo.
I mitt tycke var min lilla pumpkin Johanna lätt bäst utklädd!
En liten kissemiss som heter Hanna.
Två katter, en flygekorre och en hamster. Det hade kunnat sluta illa men dom höll sig som tur var sams.
1,2,3 biljetter till dom tre attraktionerna.
När hela faddereletten (ett ord jag just använde för att beskriva det hela) började fanns det inte en chans att jag kunde ha med mig kameran. Två anledningar. 1. Jag var alldeles för rädd för att fota. 2. Man fick inte fota. 
Naket utan bilder men jag ska i alla fall ge er en liten förklaring på dom tre sakerna jag var med om.

Bates Mothel Hounted House: Detta var ett hus man gick i genom, liknande koncept som gasten på Lisseberg ni vet. Men här inne gick man inte på led och höll varandra på axlarna. Här inne kramade man sig fast till närmsta bästa och höll så hårt man kunde medans man gick genom korridorerna och rummen. Och här inne får skådespelarna även röra vid en vilket dom inte får på Lissebergs gasten. Gah, allt var helt galet bra gjort! Kullisserna och skådespelarna var det världsklass på.  

Haunted Hayride: Tänk er att ni sitter på en hökärra i modellen ni ser överst på biljetten. Det är bäcksvart ute och ni åker genom ett kilometerslångt labyrintliknande majsfält med döläskiga miljöer. Ni sitter i en position med 360o synfällt. Dock är ju männsikan skapt så att vi inte kan se 360o på en och samma gång. Tänk er då hur det var att sitta på denna kärran när snuskigt läskiga skådespelare hoppar upp från ingen stans från alla vinklar och skrämmer en! Och inte nog med detta var det så att jag och tjejen som satt brevid mig vår åkturs offer verkade det som. Jättemånga gav sig på just oss. Hoppade upp på oss, drog i oss, viskade i våra öron, flåsade i våra nackar, sågade på oss med motorsågar (dock utan kedjor) -ni fattar. Även här var allt riktigt bra gjort. Miljöerna, skådespelarnas förklädnander, musiken, eldspel mm.

West World Haunted Trail: En blandning mellan dom två föregående attraktionerna. Här gick man precis som inne på motellet genom ett majsfällt med ruskiga miljöer och skådespelare. Man gick igenom miljöer som en övergiven cirkus där man blev jagad av clownspöken, en övergiven kyrkogård där man inte visste vad som lurade bakom gravstenarna, laboratorium, träsk och ja -allt möjlig kusligt. Jag kan lova er att jag var rysligt rädd där jag gick i mörkret på ställen med den meter höga majsen tätt intill mig, när det prasslade till och jag inte hade någon som helst anning om vad som skulle komma hända...
Måste säga att jag blev riktigt förvånad över hur läskigt det var. Innan besöket tittade jag in på deras hemsida och fick intrycket om att det var lite sådär. Oj vad fel jag hade. Amerika. -Ni är bäst på Halloween. Det kan ingen ta ifrån er.


Translation:
This Saturday, I was scared at Bates Motel.

Kommentarer
Postat av: Emma

vad roligt :) Din mask var verkligen super snygg! Kul att alla hade lagt ner energi på att klä ut sig så fint :) Kram

2011-10-05 @ 09:12:55
URL: http://emmagranstedt.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åh vad avundsjuk jag blir på dej nu! det där hade jag också viljat vara med på. :) Jag ÄLSKAR att bli skrämd. Och blir så rädd.



Kul att se alla roliga kostymer också. Hade vart roligt att se hela dej också lilian. :) Hur hela Mother Nature såg ut liksom. För oss som inte vet. Eller, din tolking såklart! ;)

2011-10-05 @ 09:30:23
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Linnea

Påminner lite om Halloween på Davidsberg tycker jag..Hehe!



Du får sluta ha det så här kul hela tiden!! Vi vill att du vill komma hem näe det är dax..



Hade velat sett hela din outfit..



Hjärta Dig!

Puss

2011-10-05 @ 10:25:24
URL: http://mammatillteddy.blogg.se/
Postat av: Boalitos

Va häftigt! Härligt när det blir sådär att man vill bli rädd fast man inte vill ändå liksom:) kul upplevelse för Dig... Igen!!:)

2011-10-05 @ 11:37:04
Postat av: Everlasting

Åh, varför utsätter man sig för sådant egentligen? Jag hatar att bli vettskrämd när jag är mitt i det, men älskar tanken på det så jag ger mig alltid in i spökhuset ändå.

2011-10-05 @ 23:23:47
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Rapp

Awesome stuff :D

Jag gillar å skrämmas å bli skrämd! Låter riktigt häfrigt det du beskriver och jag tycker din tolking på mother nature var grymt fräsig :D



Fortsätt ha KUL!!!

2011-10-06 @ 00:24:36
URL: http://kondenserad.wordpress.com/
Postat av: kött sara

Åh men fy tusan CLOWNSPÖKEN !? Kan det finns någon sämre kombo ? Usch jag hade inte kunnat någonsin kunnat sova längre om jag hade satt mit fot där. Men hrligt o höra att det var bra där iaf :D ! Läste precis dina kommentarer och först kan jag säga GRATTIS till världens längsta och värdens bästa kommentar i min blogg ever :D ! Sen måste jag ta o säga TACK för att du smackade ihop o berättade en historia om ditt hår haha det fick mig faktiskt att känna mig lite gladare :) och ja hoppas du även vet att du också alltid är vacker oavsett vad :D var lite tveksam när jag höll på att kissa på mig när du hade dendär masken på dig hahahha men nej nej still a foxy lady ! Kram påre !

2011-10-06 @ 16:49:14
URL: http://altelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0