konstigalilian -

Atlantic City alias Mini Vegas.

Den här helgen spenderade jag med Julia, Isabell, Johanna och Rebecca i Atlantic City, New Jersey. Vi var där för att fira Rebecca som fyllde 21år förra veckan. Här i USA blir man myndig vid 21 så det är en lite extra speciell ålder att fira!
Vi började vår weekend på ett lyxigt shoppingcenter. Det hängde fina dekorationer överallt.
I shoppingcentret finns det en stor fontän där det varje heltimme spelas upp en sprakande whater show. Väldans läckert och maffigt.
Det spelades musik medans vattnet sprutade från alla håll...
...Till och med från taket! Plus att det kom en massa rök också.
Som ni kan se så var det mäktiga vattenstrålar. Jag menar, kolla hur små människorna som står på samma våning som mig är jämförelsevis. Jag youtubade lite och lyckligtvis hittade jag ett bra klipp så ni också kan få se en vattenshow om ni vill. Det är inte exakt den showen jag såg men den är från samma ställe.
När vi var färdiga med shoppingen strosade vi runt på boardwalken. Så himla härligt att bara vara några meter från stranden samtidigt som man har shopping och restauranger lika nära.
Sandstranden och solen och hus och två människor.
Efter att ha strosat runt lite beställde vi mat. Jag åt en megalång tonfiskbaguett.
Är allt lite fränt att ha shopping och sånt så pass nära stranden och havet.
Vi träffade Captain Morgan på stranden.
När solen började gå ner begav vi oss mot vårat hotell för in checkning.
Vi bodde på "Hotel Showboat". Det var rätt fint med en massa stora ljuskronor och speglar överallt.
Korridoren. På något sätt får den här bilden mig att tänk på filmen Titanic.
Julia och Rebecca vid vår dörr.
Väl inne på rummet gjorde vi oss fina för utgång.
Här är vi allesammans på en och samma bild. Rebecca, Isabell, Johanna så Julia och jag som speglas i fönstret.
Nu vet jag inte om ni har koll på vem Pauly D är. Han är en person med två kilo stylingprodukter i håret från tvserien Jersey Shore. I vilket fall var vi på hans spelning och jäklar i havet det vill jag lova -den killen är populär. Det var riktigt crouwed som man säger här.
Sen var vi redo för utgång. Då fick kameran stanna hemma, än en gång på grund av säkerhetsskäl. Man vet ju liksom aldrig vad som kan hända när man är ute och roar sig på så sätt. Men om ni vill se vart jag var kan ni klicka på den här länken. Jag har aldrig varit på något sådant flashigt partyplace tidigare. Byggnaden, som var en stor skyskrapa iklädd neonlampor som lyste upp halva staden, gav ett coolt första intryck. När vi väl kom in var det minst lika coolt. En stor pool mitt i smeten med blinkande lampor, givetvis. Så fanns det en massa bubbelbad också. Det kändes som att jag var med i inspelningen av Paradise Hotel och då kan ni som känner mig kanske ana att jag var aningens felplacerad men oj så skoj att ha upplevt det! Två våningar med: halvnakna dansöser och dansörer, palmer, pool, ett stort utomhusdansgolv med skyskrapans neonlampor som discoljus, skumpa som sprutas ut på publiken från scenen och så Pauly D. Jag säger då det. En mycket galen och rolig natt.
På morgonen när jag vaknade sken solen vackert och jag var ivrig att få liv i allesammans för en härlig dag i Atlantic City. När alla väl vaknat till liv vart det mycket riktigt en härlig dag. Vi käkade gott, strosade runt, shoppade runt på alla outlets och hade himla trevligt.

På väg hem, när tåget med mig och Julia i närmade sig vår hållplats Philadelphia, var solen vackert på väg ner. Och det ska jag säga er, solen såg lika nöjd ut över helgen som mig.
Translation:
This weekend: Atlantic City, NJ with some of my friends. We had a awesome time together! Fun to have experienced the night life of mini-Las Vegas.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hej Lillian, vad kul att se din blogg från USA och vilka underbart söta killar du har hand om?

Vart är det du är lite mer exakt? Min mamma har flyttat till USA för arbete i tre år och bor precis vid King of prussia, så känner igen en hel del av de platser du skrivit om.

Hur länge ska du vara kvar? Om du är kvar till sommaren så kanske vi kan ses när jag åker och hälsar på henne :)

Kram på dig! Ellinor (Hälsopromotion)

2011-10-25 @ 06:58:38
URL: http://godisen.blogg.se/
Postat av: Rapp

Sista bilden är läcker :)

Häfrigt ställe faktiskt!

2011-10-25 @ 10:08:19
URL: http://kondenserad.wordpress.com/
Postat av: Boalitos

Har du sett tv-serien Boardwalk Empire? Utspelar sig på förbudstiden i Atlantic City grymt bra serie o va häftigt o se på riktigt! Skulle gärna åka dit! Inte bara för Captain Morgans skull,hehe ;)

2011-10-25 @ 12:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0