konstigalilian -

Från en utnämnd glädjespridare till en annan.

Min fina Karolina har sent mig ett brev. Ett grönt brev såklart för det är min älsklingsfärg. Brevet var kolosalt roligt! Ni anar inte! Utöver brevet fick jag hela tre bilagor!
Här är mitt fina brev och bilagorna. 2 av bilagorna kan jag visa för er men bilaga nr3 (som förövrigt är en tidningsartikel) kan jag inte visa för er. Inte än på några år. Först måste det bli preskriberat eller vad det nu heter.
I brevet stod det så mycket fint och så mycket kul. Karolina skrev ner en drös med minnen som vi har skapat tillsammans genom åren. Fy sjutton så mycket galet :)
Här är en av bilagorna. Jag fick orginalen av två dikter från högstadiet. Originalen -helt galet generöst av henne! Dikten ni kan läsa ovan skrev jag och Karolina i årskurs 8 efter att ha möblerat om i en korridor. Jag minns det så väl. Vi tyckte skolan var på tok för trist så vi samlade på oss saker från olika grupprum och gjorde vår egna lilla "etta" i korridoren med soffa, bokhylla, tavlor, krukväxter och hela köret. Vart toppenfint! När korridoren var färdiginredd satte vi oss ner och skrev dikten. Vår dikt fick ett ynka "Bra!" som betyg. (Det lilla MVG:et kluddrade vi givetvis själva dit i förskott, innan rättningen av fröken). Jag minns att vi riktigt gick in för att berätta för vår fröken om hur pass mycket vi gått in för att skriva vår dikt (som vi egentligen såklart inte hade gjort för Karolina och jag kan inte vara seriösa. Det är en sjukdom vi har). Vi riktigt gick in för att skrytljuga om våra poesicirklar vi hade på fritiden (not) och om hur gärna vi ville fördjupa oss inom skrivkonstens oändliga barriärer (not). Vi gav vår fröken ett så dåligt samvete så hon kunde inget annat än att skriva "Bra!" på en dikt som egentligen skulle ha fått underkänt.
Dom här fina och kärleksfulla orden skrev Karolina till mig i årskurs 7. Det röda tecknet, signerat av samma fröken som rättade Karolinas och min dikt, betyder underkänt så att det skriker om det. Efter att Karolina skrivit detta kommer jag ihåg att det blev ett sånt där tillfälle då vår fröken fick nog. Så där röd-i-ansiktet-slå-knytnäven-i-bordet-nog. Den gången hotade hon med att sära på oss -någon av oss skulle få byta klass. "Wow, är det sant?! Vad snäll du är" Var vår reaktion och då lade fröken genast ner det försöket till att få Karolina och mig till att bli seriösa. Stackars fröken som fick stå ut med så mycket bus... Eller.. Var jag seriös nu? Menade jag det där med att det var synd om henne? Man vet aldrig. Bara Karolina vet helt säkert när jag är seriös och inte för Karolina hon lider av precis exakt samma oseriösa sjukdom som jag. 

♥Karolina Min Fina! I Love you and you know it!♥



Translation:
A letter with three attachments from my friend Karolina. My wonderful friend who is exactly as crazy as I am but ten times more. At least. 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag gissar på att denna fröken heter Gunilla?

Stackars Gunilla i så fall.. Först Gangserna Linnea och Erika sen Er? Stackast alla lärare..



Kul med handskrivna brev!



Puss puss puss

2011-10-21 @ 10:25:02
Postat av: Lollo

Karolina är allt Bra hon! <3

2011-10-21 @ 10:26:56
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: karro

jag vet det vännen! <3<3

2011-10-21 @ 15:23:44
URL: http://kfrick.blogg.se/
Postat av: Lollo

Fint o Mint! Snyggt rimmat! :)

2011-10-21 @ 16:08:42
URL: http://lilalollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0