konstigalilian -

Knögliga läppstiftspussar

Jag har fått post igen! Den här gången det trasigaste kuvertet jag någonsin fått faktist.
Det trasiga kuvertet låg i ett helt lite större kuvert med en handstil som jag inte kände igen för fem öre. Men handstilen på det knögliga och sönderrivna kände jag mycket väl igen -min Mammas! ♥
I det trasiga kuvertet låg det ett trasigt vykort med två söta små kärleksfulla grisar på och en lakritskola!
Mamma hade skrivit så fint på vykortet och pussat läppstiftpussar på det. Sorgligt att det kom fram i detta skick. Jag tror jag vet förklaringen. Folket som försvarar USA måste helt enkelt ha trott att lakritskolan i kuvertet var sprängdeg. Ibland är människor på tok för naiva. Jag är glad att det kom fram i alla fall. Mycket glad! 

Tack snälla Mamma! Lakritskolan åt jag upp samma kväll. Den var söt och salt och jättegod! Du är 100% underbar! Jag Älskar Dig ♥ Puss!


Translation:
I've got mail from my mom. The envelope was completely broken so it was in another envelope along with my tattered postcard and liquorice toffee. Maybe U.S. thought it was some kind of explosives or so. Too bad that it came in such a condition but lucky that I recived it anyway. Thank you mom! I Love you♥

Kommentarer
Postat av: Lollo

Kul att det kom fram till slut!

Även om det var sönderrivet så finns all kärlek från Mamma kvar...det syns!



Puss!

2011-10-14 @ 23:42:51
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vad trist med trasig post, men skönt att "bomben" kom fram iallafall. :)

2011-10-15 @ 11:55:38
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Lillan

Av erfarenhet "2½ år som postis" skulle jag nog förklara det trasiga brevet gått igenom brevresningsmaskinen av misstag. Vilket innebär att det är en maskin som sorterar efter postnr.. Haamnar det där av misstag en med nått i så finns det stor risk att det fastnar och man får tejpa tyvärr :( sånna brev tejpas alltid och skickas trotts skicket.. Kram

2011-10-15 @ 17:29:19
URL: http://lilldogg.blogg.se/
Postat av: eva

kul att de kom fram tillslut=)

men med kärlek en då.

kram

2011-10-18 @ 02:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0