konstigalilian -

Så där som en söndag ska vara tycker jag.

I söndags spenderade jag och Johanna eftermiddagen tillsammans. Vi började med att möta upp varandra på Longwood Gardens för några timmar i en Paradisisk miljö. (Ibland vet jag inte om orden jag skriver existerar på riktigt. Ni får ursäkta).
Varje månad grejas det om på Longwood Gardens. November är månaden då dom pimpar lite extra krysantemums.
Som här. En skulptur av vita krysantemums.
Här fick jag lära mig att det finns ett x antal sorter krysantemums. Mums..Krysantemums? Vilket roligt ord när man tänker efter!
Hade man lust kunde man sätta sig ner en stund och ta lärdom av hur man gör fina blomsterarrangemang.
Blommor och blad högt och lågt och överallt. Till och med i taket som ni kan se. Helt underbart!
Här ser det nästan ut som att det ska hoppa fram en sagofigur vilken sekund som helst tycke jag.
Nu blir ni kanske förvirrade när det dyker upp en orgel mitt upp i allt men så här är det. Det spelas vacker musik på Longwood Gardens helt enkelt. Och föresten behöver ni inte bli förvirrade för bilden är nämligen inte till er utan till min gamla kyrkokörledare Per-Erik som jag gick i barnkör hos när jag var liten. Nu vet jag ju i och för sig inte om han läser min blogg men jag tycker i alla fall att det var värt att chansa. Så, varsågod Per-Erik.
Lika så den här bilden är till dig Per-Erik. Visst blir du imponerad av alla orgelrör eller vad det heter. Och det här är bara en bråkdel. Det fanns fyra lika stora bås med rör. Åk dit och fråga om du får spela någon gång vetja. Det måste det vara värt. /Lilian
Tillbaka till blommorna.
Krusade orkidéer. Fint värre.
Regnskog med bananer och hela köret.
Fyrkantiga blad ser jag inte varje dag.
Nu är vi i Arisona. Eller, så här ser växterna i Arisona öken ut.
Ska nog åka till Arisona och plocka hem en sån här till min syster Lollo. Den skulle nämligen passa in i hennes inredning.
När vi gått runt ett bra tag i det kolosala växthuset promenerad vi runt i utomhusavdelningarna.
Vädret var underbart vackert. Lika så alla färger.
När vi hade strosat runt i cirkus tre timmar på Longwood Gardens vart vi sugna på fika.
Vi åkte till ett urmysigt ställe där man la ner mycket omsorg i maten.
För visst kallar ni det här omsorg. En pumpkin i Johannas kopp!
Jag fick en gitarr och noter på toppen av min apple caramel latté.
Man kunde förstås inte annat än att le åt sitt lilla konstverk i muggen.
Efter att ha pratat om allt från skridskor till bubbelpooler och fikat bestämde vi oss för att kolla runt bland butikerna i området vi var.
Vi hittade en finare butik som vi föll pladask för -Francesca's Collections. Kläder och krimkrams för hela slanten. Där inne lirade vi runt ett bra tag. Jag köpte mig en klänning på REA. Ord pris 44$, nedsatt till 25$ -trodde jag ja. Men det visade sig att det var 40% off på REA-priset så för 14$ blev den min. En röd liten skönhet med blåa hästar. Den ska jag nog ha på mig på Thanksgiving tror jag minsann. 
Detta var en mysig söndag och mysig är precis så som en söndag ska vara!


Translation:
Johanna and I had a cosy Sunday with a visit at Longwood Gardens, coffee and some shopping. Cosy, exactly as a Sunday should be!

Kommentarer
Postat av: Ass

Från min blogg: Åh, vad ska jag ha för ursäkt för att jag inte kommenterar i din blogg? Jag läser den minst lika flitigt och den får mig alltid på humör :) Jag får bli bättre på det helt enkelt, jag är bara lat :P Gillar att det är så mycket bilder och flummiga texter till :)



Förövrigt tror jag absolut att Per-Erik läser bloggen, varför skulle han inte?! ;)

2011-11-08 @ 07:42:56
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: Alexandra Kjellman

Vilka fina bilder!

2011-11-08 @ 07:44:36
URL: http://alexandrakjellman.webblogg.se/
Postat av: Linnea

Per-Erik är i Teneriffa denna vecka men när han kommer hem nästa vecka börjar han säker läsa den :)

Inte kan han gå miste om din blogg, den är ju bäst!



Vilken vacker dag ni haft!



Älsar dig min SockerSöta Lillasyster!

2011-11-08 @ 08:57:45
Postat av: Jane

Vilka härliga bilder.. Ta gärna en titt i min nya blogg :-) Kram

2011-11-08 @ 11:56:06
URL: http://janearen.blogg.se/
Postat av: Lollo

Helt rätt Syster, den där växten skulle passa ypperligt här hemma Helt rätt Syster, den där växten skulle passa ypperligt här hemma :)



Jag gick in på svenska kyrkans hemsida för jag tänkte maila din bloggadress till Per-Erik men han hade ingen mailadress utskriven :( Jag ska göra allt jag kan för att han ska börja(?) läsa din blogg!



Undrar varför Ni fick just de mönster Ni fick i kaffemuggarna... Fint var det!



Love U!

2011-11-09 @ 00:32:54
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Lollo

Så där! Nu skickade jag ett mail till expeditionen så får dom i sin tur ge meddelandet till P-E!



Puss

2011-11-09 @ 00:45:00
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: BELLZOR

Åh caramellatte <3



Följa varandra via bloglovin'? Säg till när du lagt till mig i så fall så lägger jag till dig direkt efter :) Skriv gärna vilken prenumerant du blev också så gör jag detsamma! Kram <3

2011-11-09 @ 07:34:00
URL: http://bellzors.blogg.se/
Postat av: eva

så fina bilder=)

så vakra blommor.

hoppas du har de bra, kanske dum fråga...

kram

2011-11-10 @ 20:27:19
Postat av: Everlasting

Var det inte där du var förut med pojkarna? Ett härligt ställe verkar det vara, jag skulle också bege mig dit ofta. Särskilt som de pimpar om hela tiden.

2011-11-11 @ 09:27:42
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Lillan

coola koppar med kaffe i :) sånna borde införas i sverige med :)

2011-11-13 @ 22:05:52
URL: http://lilldogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0