konstigalilian -

Konst och en massa mat.

I lördags gick jag på ett vernissage här i stan. Det tyckte jag var roligt må ni tro. Jag älskar ju konstutställningar.
Utställningen hölls i den här mannens minne. Looper. Han dog för bara ett par månader sedan, 93år gammal. Looper var/är en mycket känd konstnär här. Hans verk är väldans värdefulla. Utställningen pryddes med några av Loopers egna målningar, men främst målningar gjorda av hans *elever.  *elever = rutinerade gamla konstnärer med stor framgång.
En målning av Looper.
En målning av Looper.
Inget vernissage utan levande blommor.
En målning av en konstnär skolad av Looper.
Det hölls tal. Här av fru Looper. Det var fint.
Det bjöds på oerhört mycket mat och dryck. Har aldrig varit på ett vernissage som bjudit på så mycket tidigare.
Så bjöds det på levande musik också.
En målning av en elev skolad av Looper.
Barnsligt läckert hur färgerna är placerade brevid varandra istället för ihopkletade. Tydligen en typisk Looper grej så det var den tekninken som genomsyrade alla konstnärernas målningar.
En målning av en konstnär skolad av Looper som jag gillade lite extra.
Det var lite från utställningen det. Hej då.


Translation:
Pics from a vernissage I visited yesterday.

Kommentarer
Postat av: Lollo

Metallkänslan på sista bilden var läcker!

Men i ärlighetens namn så tycker jag att min lillasyster (Lilian tror jag minnsan hon heter) är typ 300 gånger duktigare än det där!



2011-11-07 @ 07:50:41
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: emmelie

Tack snälla :)



Ha en toppenmåndag!

2011-11-07 @ 15:04:57
URL: http://sagaphotos.blogg.se/
Postat av: Sanna

så vackert.



Sv: Tack så jättemycket! :)

2011-11-07 @ 15:34:41
URL: http://sannakumlin.blogg.se/
Postat av: eva

kan det bli bättre=)

kram

2011-11-10 @ 20:27:55
Postat av: Smsa Låna

Bra sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag gillar vad jag ser :).

2012-01-12 @ 23:33:01
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0