konstigalilian -

En ful papperskalkon.

I morgon, torsdag, är det Thanksgiving. Högtiden då amerikaner visar tacksamhet gentemot det mesta och äter en himla massa god mat. Det ska ni veta att jag ser verkligen fram emot att få uppleva en äkta thanksgiving för första gången i mitt liv!
Kalkoner är ju en symbol för Thanksgiving och det där med att pyssla efter säsong tycker jag är skoj så häromdagen använde jag min fantasi till att göra ett Turkey card. Ja, ja alla som vill skratta åt min kalkon är välkomna att göra det. Nå väl och i vilket fall. När jag hade gjort färdigt min kalkon gav jag Oliver i uppdrag att göra en lika dan. Det gjorde han -Likadan fast mycket mycket bättre!
Han ska ge sitt fina kort till sin Mormor & Morfar imorgon. Det är nämligen hos dom som vi ska fira Thanksgiving. Vem jag ska ge mitt kort till vet jag inte riktigt än. Kanske till Becky, min familjs tidigare au pair som kommer och hit imorgon kväll! En hel vecka ska hon vara här och det tycker jag om. 

Så. I morgon blir det alltså mat för hela slanten. Min värdmamma har till och med lovat gingerbread pancakes till frukost så, mat från tidig frukost till sena kvällen -God bless America!


Translation:
Tomorrow is it Thanksgiving. My first Thanksgivning ever. I'm excited, and hungry :)

Kommentarer
Postat av: Alexandra Kjellman

Haha, den var ju söt! :)

2011-11-24 @ 09:07:51
URL: http://alexandrakjellman.webblogg.se/
Postat av: sofia

Så fina kort ni gjort.



Är riktigt avis på dej nu du underbara. Jags kulle också vilja fira Thanksgiving i USA ngn gång i mitt liv, börjar dregla bara av tanken på all god mat! ;) Ät och njut och ät och ät.

2011-11-24 @ 09:25:18
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0