konstigalilian -

En ryss två tysk och en Bellman.

I dag var det dags för månadens LCC möte. Denna gång var temat Pizza, efterrätt och kortspel.
Den här gången var vi i au pair-gruppen hembjudna till vår LCC Irina. Det var jättetrevligt att få besöka henne och hennes gulliga familj. Irina bjöd oss på mat. Hämtpizza och hallonsallad.
Här har vi Irina och hennes äldsta dotter.
I dag kunde bara halva au pair-gruppen medverka på mötet. Alltså var det totalt tre stycken av oss. Två stycken Tyskland och ett stycke Sverige.
Här har ni min tallrik. Hallonsalladen var riktigt god. Den bestod av Hallon, sallad, valnötter, rödlök och getost. Rekomenderas starkt till alla Smurfar som läser min blogg. Jag vet nämligen att ni smurfar är förtjusta i allt vad hallon heter.
Så spelade vi alltså kort. Vi lärde varandra kortspel som är typiska för våra länder. Tyskarna hade med sig ett ord-kortspel med tyskaglosor och spelet UNO. Irina som är halvryss lärde oss ett ryskt taktikspel och jag lärde dom andra att spela Quasimodo. Detta är ett spel som jag och min bästa vän Karolina hittade på när vi gick på högstadiet. Riktigt kul faktist, när man väl förstår reglerna vill säga.
Irina bjöd oss inte bara på pizza, hon bjöd på dessert också! En fudgebrownie med chokladglass, vaniljglass, vaniljgrädde och chokladsås. Det kan aldrig bli för mycket av det goda i USA.
Här ser ni min hand i en omgång av det ryska taktikspelet. En värdelös hand men med lite fusk så slutade det bra ändå... Vi hade en mycket trevlig kväll tillsammans! Uppskattar verkligen min LCC. Hon är himla rar.
Just ja! Höll på att glömma. Om man ville fick man ta med sig och bjuda på en efterätt som skulle representera sitt hemland. Tyskarna bjöd på en typisk tysk yoghurtsröra med klementiner och socker. Jag tog med mig ett pepparkakshus. Va nu? Vill ni ha en motivering till varför det skulle representera Sverige? Okej. Jag tänkte att...ää.. alltså. Snö och ett hem? Sverige? Eller. Asså. Duger det som motivering tycker ni? För att helt ärligt så hade jag egentligen bara en anledning till att snickra ihop ett pepparkakshus och vad anledningen var visar jag er i mitt nästa inlägg...


Translation:
Tonight was I at the LCC meeting for November. This time was we invited to our sweet LCC Irinas home for pizza, desserts and cardgames and we had a really great time togheter!

Kommentarer
Postat av: Karro

Haha underbara du! Det bästa med det kortspelet var ju att det inte fanns några regler, bara den att allt Johan gjorde var fel och det vi gjorde rätt ;) haha! Vilka busar vi varit! Bra att du lär dem vad som är typiskt svenskt ;) <3 jag saknar dig så himla mycket vännen!!!! Men tur att jag finns med dig ändå <3

2011-11-21 @ 12:24:01
URL: http://kfrick.blogg.se/
Postat av: Everlasting

Men... jag som trodde pepparkakshus var übersvenskt. Har amerikanarna snott det?!

2011-11-21 @ 21:48:09
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Saruschka

gud va kul de var att läsa allt jag hade missat för det var sjukt längesen jag kikade in på din lilla blogg. Vill kommentera på allt men vi har en kalkon i ugnen som jag vill hjälpa till med lite med:) haha gud va ja dog när du skrev att hon var värdelös på att fota hahh och de var hon fan jag hade väntat mig att se ut som jessica alba men ICKE. jävla sopa. Nej men hur som helst TACK för den dagen jag hade riktigt riktigt RIKTIGT kul :D hoppas du får en bra thanksgiving :)!

2011-11-24 @ 17:14:13
URL: http://altelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0