konstigalilian -

En Award. Till Mig?! Tack snälla!

Taradam dam dam daaa!


Jag har fått en award! Kan ni tänka! Och ja, jag är en ärlig människa. När jag läste det kände jag mig som Nasse i Nalle Phu när han står och skakar på något som han fått i julklapp som ser ut som en väderkvarnsliknande grej med halm på taket och Christoffer Robin frågar "Nasse, vart du inte glad för din julklapp" och Nasse svarar "Jooo! Jaaa! Jätteglaaad! Men.. Men.. Vad är det för något?" Fast jag förstår ju att detta är en slags blogghyllning och uppskattning och jag är mycket glad för det! Så tack snälla Everlasting för att du gav mig denna award och för att du får mig att le varje gång jag läser din intressanta blogg!

1. Varför började du blogga?
Den här bloggen kom till liv i samband med min flytt som au pair till USA. Jag vill helt enkelt inte att ni där hemma i Sverige ska glömma bort mig och behandla mig som en främling när jag väl kommer hem igen. Nävars. Det mest rätta svaret är att jag vill dela med mig av livet jag lever för att jag älskar livet så himla mycket!  
2. Vilka bloggar följer du?
Jag följer ett x antal bloggelibloggar. Självklart mina familjemedlemmars och nära vänners så som Karro och Frida. Så följer jag några stora lirare också. Mest såna som bloggar och inspirerar om fina saker. Ofta så klickar jag bara runt lite och hamnar på random ställen och är det något extra bra och inspirerande så lägger jag till det i bloglovin. Men i sanningens namn är många bloggar faktst inte så intressanta. Jag bryr mig inte så mycket om tjejer som sminkar sig med för mycket solpuder, oroar sig för sin vikt och har samma nagelack som Elin Kling. Tjejer kom igen! Skaffa er ett eget tycke och smak. Vi är alla födda perfekta (halleluja), där emot kan vi sabba och förstöra så att vi blir operfekta. Skönt. Nu fick jag det sagt.  
3. Vilken är din favoritfärg?
Grönt! Har alltid varit kommer alltid att vara! 
4. Vilken är din favoritfilm?
Vilka frågor. Porr såklart! Nävars. Allt utom porr. Gillar alla möjliga genrer. Helst kollar jag film i sällskap av vänner och en massa snacks. I det läget slutar det alltid med att man hade trevligt även fast filmen kanske inte var så bra. Oj, vad jag flyter iväg från dom egentliga frågorna hela tiden men det får ni leva med. 
5. Vilket land/länder skulle du vilja besöka?
Kära ni, innan jag dör vill jag se så många platser det bara går! Mitt mål är att sätta fötterna på varje kontinent plus att inte turista runt så mycket. Med det menar jag att jag hellre ser och upplever vardagen på platserna jag besöker än äter på restaurang och bor på hotell. Så mitt svar blir att jag bland annat vill besöka hus med jordstampade golv i Indien, käka hemlagad haggis i Skottland, Joddla och äta choklad med en Schwiz(?) i Schweiz, dansa samba i en brasilianares vardagsrum, bränna vid riset i någons kök i Filippinerna och givetvis dansa afrikanskdans runt en eld i  Afrika.

Nästa steg i denna award är att skicka den vidare till och tipsa om fem bloggar man själv tycker om. Jag gynnar hellre småbloggarna än dom stora jättarna så här kommer fem små pärlor ute i bloggvärlden som ni borde titta in på. Och ni! Glöm för all del inte att säga hej till dom i en kommentar eller så -för det är kommentarerna som våra bloggar lever för!

Och Vinnarna är...

Storasyster Lollo Här ska alla inredningsintresserade kika in. Även ni som gillar att baka och för all del om ni är småbarnsföräldrar. Min underbara syster Lollo bloggar om sånt som gör livet lite extra fint och bra.

Astrid Karlsson Kasta er in i kanske världens bästa Karlssons liv vetja! Den här tjejen skriver om sånt som händer och sker i hennes liv med en underbar humor.

Mamman mitt i kaoset Sofia är fyrabarnsmamman som står glad, stark och trygg i alla lägen. Om ni vill följa en mysig mammablogg så ska ni kika in där.

Min BFF Sara Asså den här tjejen! Hon är härlig hon! Vi har lärt känna varandra här i USA och hon är störtskön. Vi kallar oss BFF bara för att vi klickade så bra från första stund och självklart för att reta den där löjliga showen som Paris Hilton hade för några år sen. Visst Sara? :)

Min systerdotter Fideli Min 11åriga systerdotter Fideli är galen i Eric Saaaaaade. Hon har till och med en blogg om hur mycket hon gillar honom. I den åldern är sånt riktigt gulligt. Jag skulle bli glad om hon kunde få en hel drös med besökare till sitt lilla Eric-Mecka.


Plus att om ni inte gick in på bloggen som gav mig awarden som jag länkade till ovan så -gör det! Annars går ni miste om något bra.

/Lilian



Translation:
I have got an blog award. Thank you Everlasting!













Kommentarer
Postat av: Ass

Du är helt klart värd en award! :D Inget snack!



Min blogg startade precis som din fast för mig var det Norge som väntade och inte USA. Det är ett bra sätt att låta de "där hemma" (och andra) följa vad man har för sig, ja och precis som du skriver, dela med sig av livet man njuter :)



Tack för den snälla länkningen :) Jag är förövrigt tämligen säker på att jag är världens bästa Karlsson! Jag har visserligen ingen propeller på ryggen men jag har en sån där propellerkeps från Skara sommarland! Ja och så är jag en vacker, genomklok och lagom tjock kvinna i sina bästa år ;)



Kram

2011-11-14 @ 08:08:51
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: Lollo

Tack Älskling! :)

2011-11-14 @ 08:14:35
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Rapp

På nått konstigt sätt kändes det som jag kunde brödtexten innan jag läste den. Undrar varför^^



Man blir så faktiskt glad av all energi du lagt ned på skriva allt :D ååå! titta köttet har en blogg. Skojiliskoj. Bra lunch läsning.



2011-11-14 @ 12:17:04
Postat av: Sara

JAG HÅLLER HELT OCH HÅLLET MED :D skönt att vi slipper typ slå ut en massa andra personer först innan man kan bli den officiella bff:en hahah x) tack goskit för att du länkade min lill blogg :D

2011-11-14 @ 12:23:35
URL: http://altelind.blogg.se/
Postat av: sofia

Tack finaste du! <3 Vad glad jag blev. Värmer ett mammahjärta såhär i höstrusket här hemma i Sverige, både att läsa din blogg och få en blogaward! :)

2011-11-14 @ 12:42:46
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: sofia

När jag trycker på Everlastinglängen så kommer jag bara till ditt inlägg om pappa på farsdag?

2011-11-14 @ 12:45:34
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Susanne

Älskar att läsa din blogg och alla dina roliga och innehållsrika inlägg =) Man blir så glad!

2011-11-14 @ 20:27:32
URL: http://suzzibuzz.blogg.se/
Postat av: Everlasting

Men vad snällt du skriver om mig. Och for the record - jag gillade din blogg redan innan du flydde landet. Så nu känner jag mig som en veteran.



Klokt skrivet om tjejer förresten, du har så rätt så rätt.

2011-11-20 @ 21:39:26
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0