konstigalilian -

A talking moose and empty plates.

I onsdags kväll gick jag, Oliver och Viggo och deras Farmor&Farfar på restaurang för att fira att lillebror Gunnar kommit till världen.
Vi besökte en urtrevlig restaurang som gick i vildmarkstema. (Pappa, du skulle trivts bra där)
Stället var en hit, speciellt för Oliver och Viggo. Dom tyckte det var jättespännande med alla uppstoppade djur och alla andra häftiga inredningsdetaljer och mojänger.
Stället var en hit hos mig med. Speciellt när jag upptäkte att dom hade rit&pysselblock på baksidan av barnmenyn.
Pojkarna satt stilla och pysslade i lugnan ro i väntan på maten. Inte illa för att vara två knippen energi ska ni veta.
Sen kom maten och vi högg in!
Portionerna var megastora. Precis så stora som att man skulle kommit in för mat efter att ha varit ute i vildmarken på tom mage en hel dag antar jag.
Här har vi restaurangens höjdpunkt -den talande älgen! En gång i kvarten ungefär riktades ljuset och uppmärksamheten mot älghuvudet som började prata och röra på sig (vicka på öronen, blinka med ögonlocken och guppa fram&tillbaka och upp&ner) Han talade om för oss hur viktigt det är att värna om djur och natur. En klok älg med andra ord.
Självfallet var detta en jättehäftig grej för pojkarna! I ärlighetens namn var det häftigt för mig med. Särskilt med mitt lilla älgen-pratar-bara-om-ni-äter-knep. Jag sa till pojkarna att älgen pratar bara om man sitter stilla och äter ordentligt. Ni anar inte vilket resultat det gav! I stort sett helt rena tallrikar och två små tända ljus vid bordet. Som sagt, inte illa av två knippen energi som äter sin middag på ett så pass upptäckar-spännande ställe.
Min tallrik behövde ingen pratande älg för att bli ren. Det var så himla gott så jag skulle slukat allt ihop i vilket fall.
En mycket mysig middag till lilla Gunnars ära!



Translation:
Images from a very nite welcome-to-the-world-Gunnar dinner at a fun restaurant, including a talking moose. An hit for all( grandma&grandpa, Oliver, Viggo and me) of us!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Hur mysigt är det i USA egentligen??? Hur mysigt som helst verkar det som! Jag vill också se o höra en pratande älg!!!

Nu är jag faktiskt sugen på att komma o hälsa på Dig!

Pga av älgen, inte pga längtan efter Dig ;) (not)



Puss!!!

2011-11-12 @ 07:25:31
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: sofia

Åh, det där Stället hade nog Stefan gillat också. Och barnen för den delen. Och hejja dej med dina bra idéer. Skulle behöva en talande älg i mitt kök ibland. ;)

2011-11-12 @ 11:07:46
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: MsSophie

Såg ut att vara mysigt :)



/MsSophie

2011-11-12 @ 15:02:03
URL: http://www.improveme.se/mssophie
Postat av: Rapp

Om jag var 3 år å nån sa till mig att den rör på sig bara om man sitter still å äter ordentligt så hade resultatet blivit detsamma (:



Du gör onekligen vääääldigt mycket mysiga, trevliga, roliga å häftiga saker i staterna.

2011-11-13 @ 13:47:56
URL: http://kondenserad.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0