konstigalilian -

Juveler och Äpplen

Att gå i affärer i New York är något utöver det vanliga. Speciellt så här i juletid då det dekorerats med dekorationer både högt och lågt. Så under lördagsbesöket i NYC passade vi på att besöka några klassiska affärer.
Bland annat Tiffany & CO på 5th avenue.
Ni vet den där juvelerarbutiken från filmen breakfast at Tiffany's.
Det hängde en stor krans över entrén som ni kan se glimten av på första bilden och skymten av på bilden innan och hela av på bilden ovan.
Här inne var det inte bara juvelerna som glimmade utan även skogen av cirkusdekorerade julgranar.
Smyckena här inne är sviiiiindyra.
Så om ni känner för att äga ett renhuvud med en kvist i munnen för typ åttahundrasjuttonochenhalv$ så rekommenderar jag verkligen er att besöka stället.
Efter att ha strosat runt med lyxlirare i kostymer inne på Tiffany & CO en stund gick vi vidare till nästa affär. Men först passade jag på att ta ett smygkort på Evan i en spegel som tillhörde dom fina cirkusdekorerna dom hade utanför affären.
Vart gick vi sen då? Jo, till Apple. Äppel päppel piron paron. Där inne var det inte så vidare värst bra juldekorerat men i alla fall.
Där inne roade vi oss en stund.
Speciellt mycket roade sig Sara och jag.
Sen tog vi trappen ut för att gå vidare igen. Nu till ett mycket kul ställe som jag såg mycket fram emot att besöka...


Translation:
My visits at Tiffany & CO and the Apple store in NYC.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0