konstigalilian -

Jan banan gick på stan köpte sig en julegran.

I måndags kväll åkte familjen och jag för att köpa oss en gran.

Kom och kööööp christmas trees!

Så här såg stället ut ungefär.
Om man ville kunde man handla annat är granar.
Kransar, rosetter och arrangemang...
..sånt som gör julen lite extra julig ni vet.
Hur gick det för oss med granletandet då? Jo. Viggo gick mest runt och såg vilsen ut i barrskogen medans Oliver och jag var väldigt involverade i valet av gran.
Till en början såg det lite hopplöst ut att hitta rätt i röran. Men personalen hade koll då granarna tydligen var sorterade i grenmängd, längd, bred, tjockhet, färg och jag vet inte vad så det gick ganska smidigt trots allt.
Grabben som hjälpte oss fick vända och vrida på fem granar innan vi kom överens om jag minns rätt. Eller, överens och överens...
Faktum var att Oliver och jag till en början var lite besvikna på valet. Vi hade ju sett ut en perfekt gran! Den perfektaste faktist! I och för sig var den inte nedhuggen och i och för sig sträckte den sig 10-12 meter upp i skyn men vi tyckte i alla fall att den var perfektast och att den skulle vara värd allt extra jobb. Som att hugga ner den och bygga ut huset och så där.

Men Oliver och jag bestämde oss rätt snart för att vara nöjda ändå trots att vi inte fick vår vilja igenom. (Mycket eftersom den inte var till salu). Granen som fick följa med oss hem var ju faktist riktigt fin. En grön grann gran.
Buckle up it's the law!
På vägen hem såg det ut så här genom fönstret ett antal gånger för USA är ena hejare på det där med julbelysning. Tjusigt värre!
Men. Vänta! Hör ni? lyssna.... tic tic tic tic. Hör ni? Det är ljudet av elmätaren som tuggar och tickar.. 




Translation:
Our way to our perfect Christmas tree.

Kommentarer
Postat av: malin

vad kuuul!! =)

2011-12-11 @ 08:39:52
URL: http://jokiahomalin.blogg.se/
Postat av: Anonym

JO DU MIN ÄLSKADE DOTTER! NI HAR DET SÅ MYSIGT.VILKEN GO FAMILJ NI ÄR. VILKA MÄKTIGA GRANAR, VILKA VACKRA BARN.DET DÄR TICKANDET HÖR JAG, HAhahaha! MEN DET ÄR NÅGOT VÄRRE HÄR PÅ KÄRRSVÄGEN DÄR DET ELDAS FÖR KRÅKORNA.VET JAG VILKET SPRÅK MAN SKA PRATA MED HYRESVÄRLEN......

2011-12-11 @ 11:20:12
Postat av: chris

så mysigt :)

2011-12-11 @ 12:19:06
URL: http://chriisss.blogg.se/
Postat av: issa - tjejrappare och låtskrivare

sv. allt bra med dig idag? KRAM

2011-12-11 @ 13:33:34
URL: http://issabellek.blogg.se/
Postat av: Maritta

Så där skulle det gärna få se ut hos svenska julgransförsäljare också. Ni fick nog säkert tag på en riktig kanon gran,kan jag tänka. :) Kram

2011-12-11 @ 18:31:58
Postat av: Jeanette (fotoblogg)

sv: Ja du tycker också de :) Ja ett skivomslag kanske det skulle kunna bli :) läget med dig i dag då :D?

2011-12-11 @ 19:41:03
URL: http://mrnikon.blogg.se/
Postat av: Anonym

KRAMAR till världens UNDERBARASTE Lilian!!!!!!!!!!/Bettis

2011-12-11 @ 20:51:09
Postat av: Patricia♔

Tur att ni fick med er en gran hem i alla fall;)

2011-12-11 @ 20:56:19
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: Dennis

Så härliga bilder! Kul att du är i USA som au pair! trivs du? :)

2011-12-11 @ 21:41:56
URL: http://withyen.blogg.se/
Postat av: Boalitos

Kunde du inte beställt en gran från Kängstorp? ;)

2011-12-12 @ 00:33:13
Postat av: Helena, Craft and Creativity

Vad glad jag är att jag hittade hit! Så kul att läsa om din vardag i USA och få en inblick i deras julfirande dessutom. :)

2011-12-13 @ 23:01:08
URL: http://craftandcreativity.com/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0