konstigalilian -

Min stora kärlek!

Torsdagen den 18/8. Det var dagen då jag blev kär i ♥New York♥ 
Bilder säger mer än ord så därför blir det så med den saken i det här inlägget.
Vi var ett härligt gäng som åkte från skolan runt lunchtid för en guidad busstur genom NYC. 
Förväntansfulla kan man säga att vi var.
Gula taxibilar förstås.
Jag vara bara tvungen att paparazzifota take away maten från Mc Donalds i en bil, för det är ju precis så som man vill att det ska vara i bilarna som kör runt i NYC.
Den stora underbara staden!
Jag fick se saker som jag aldrig någonsin har sett förut. I alla fall inte i verkligheten och det lovar jag er är skillnad från det man ser på tv.
Jag kunde liksom inte förstå hur stort allting egentligen kan vara.
Jag fick lära mig massor om staden. Bland annat fick jag veta att det är omkring den stora nålen som alla faschionistor håller till. Så spelas en av mina favoritshower -project runway in i dom kvarteren.
Här inne kan man boka bord, få in menyn och till och med beställa vin.
Mc'lyx kan man säga.
Här inne hänger bland annat Picasso.
Alla glassbilar runt om i världen borde se ut så här.
Gissa om jag blev glad när guiden sa "Now, we're going to have a stop for a cheesecake". Äta cheesecake i NYC var ju liksom en av mina punkter på min 100-saker-att-göra-innan-jag-dör-lista! Så nu är den saken avprickad.
Jag valde pecan butter. Så himla god!
Guiden gick verkligen in för att berätta det han hade att säga.
Vi tog färjan över till Staten Island.
Utsikten från färjan var den coolaste någonsin!
Amerikas mest populära kvinna.
Amerikas mest populära kvinna och en mexikan.
På färjan tillbaka till Manhattan.
Tillbaka på bussen för att se mer av staden och för att åka vidare till stans coolaste utkiksställe.
Min biljett till Top of the rock, utkiksstället.
Jag försökte att få ett bra foto på den här klassiska bilden från bygget av Top Of The Rock men det var alltid någon i vägen så det fick bli som det blev.
Hissen upp. Det tog ett tag att åka ända upp.
Uppe! Den coolaste utsikten ever! Så glöm det jag sa på färjan.
360o utsikt över staden som aldrig sover.
Till och med himlen är underbar i NYC.
En rolig sovernir som jag lätt hade köpt för 10år sedan då jag var en riktig nyckelringsamlare.
I ♥ NY
Den här söta lilla rackaren tiggde och bad om all uppmärksamhet han bara kunde få.
Den berömda trappan.
Miranda, Samantha, Charlotte and Carrie in the city.
En hel drös med sjömän stod och sjöng hejdå för dom skulle ge sig ut till havs.
En till bild på Miranda, Samantha, Carrie and Charlotte.
När klockan började närma sig 8pm var det dags att gå tillbaka mot bussen för färden tillbaka till skolan.
Innan vi gick på bussen köpte vi med oss lite färdkost.
Sen satt vi på bussen och njöt av den goda maten och alla våra underbara intryck. 
NY I ♥ YOU!
Translation:
This was the day when I fell in love in NYC.
Pictures says more then words so I let it be that way.


Translation:
This was the day when I fell in love in NYC.
Pictures says more then words so I let it be that way.

Kommentarer
Postat av: alexandra

hoppas verkligen att det är picassos målningar som hänger därinne och inte självaste picasso... :D nä skämtar bara, saknar dig! (badger)

2011-08-24 @ 05:58:40
URL: http://kiisch.blogg.se/
Postat av: eva

gud vilka bilder=)

du ser ut och ha de toppen,bara njuta=)

var rädd om dig bara.

kramar

2011-08-24 @ 08:24:03
Postat av: Everlasting

Så underbart! Det där vill jag också göra någon gång. Det enda jag har sett av New York är typ tunnelbanesystemet. Men vad är det för bucklig byggnad där i mitten någonstans egentligen?

2011-08-24 @ 08:28:27
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Helena

äääälskar new york. vilka underbara bilder

2011-08-24 @ 09:09:21
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Emma

Sv: Tack snälla du <3



Vilka underbar bilder! Tror dig att man måste se allt i verkligheten för att förstå hur det ser ut.

Hoppas du har det underbart <3 Kram

2011-08-24 @ 10:03:12
URL: http://emmagranstedt.blogg.se/
Postat av: Tessan

Åh va härligt du verkar ha det och vilken tur att du hamnat i en underbar familj! Kramar till dig långt där borta

2011-08-24 @ 10:36:07
URL: http://thherese.blogg.se/
Postat av: Rapp

Man blir bra sugen själv att åka iväg kan man ju Lungt säga :)

2011-08-24 @ 15:10:24
Postat av: Maritta

Vilka fantastiska kort du har tagit,helt underbara. Du ser ut o trivas och det är ju toppen.Ser fram emot fler inlägg. :) Kram på dig!

2011-08-24 @ 19:21:50
Postat av: karro

wow vilka bilder gumman! jag känner mig själv alldelles överväldig av det du upplevt! :D



miss ya <3

2011-08-24 @ 21:51:12
URL: http://kfrick.blogg.se/
Postat av: Frida

Säger bara wooooooowww! Vilka underbara bilder! Allt ser så otroligt perfekt och overkligt ut ju. Så himla underbart att tänka att just du har hållit i kameran och upplevt allt detta på plats, wow wow wow wow!! :D Nu blev jag ju inte ännu mer avundsjuk! hehe!



Fortsätt att ha det underbart och ta hand om dig <3

2011-08-24 @ 23:23:02
URL: http://freus.blogg.se/
Postat av: Erika Tähtinen

Nu sitter jag redan och längtar till nästa uppdatering från dig =D Härligt med både text och bilder! Fortsätt att upptäcka =D Godnatt Från Sverige!

2011-08-25 @ 01:33:20
Postat av: sara

Jäkla turtangatrosor som fick äta cheesecake :o gott :D !! Hoppas du har det bra lill badger för jag saknar dig faktiskt en liten skvätt !

2011-08-25 @ 03:50:47
URL: http://altelind.blogg.se/
Postat av: boalitos

Skapliga kort! Helt otroliga vyer!!!

2011-08-25 @ 20:11:04
Postat av: Lollo

WOW!



Puss <3

2011-08-25 @ 21:01:42
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Matilda

Tack för en underbar vecka!! Den var så kul, och vilka bra bilder! Jag blundade på en del, men annars var alla bilder super! Jag skulle ha köpt tavlan på Sex and the City-tjejerna, skulle ha varit ett minne för livet! Verkar som om du har det toppen :D

2011-08-27 @ 01:33:56
URL: http://styrkaostrid.blogg.se/
Postat av: CJ

Ressugen, ja!

2011-09-06 @ 12:40:25
URL: http://cjs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0